Gå till innehåll

4WD Projekt!


Gäst 4WDǸFEWER

Rekommendera Poster

Gäst 4WDǸFEWER

Har försökt lägga upp en tråd nu om mitt projekt men jag klantade mig och råkade gå bakåt så allt försvann!PDT_Armataz_02_13.gif lägger därför bara upp en bild på en fastkörning som jag gjorde förra hösten och på dom stora hjulen VS dom små!PDT_Armataz_02_02.gif

260624-Bild_978.jpg

 

 

jämförelse av däcken!

 

260667-Bild_1077.jpg

 

satt lite fast!

 

260668-Bild_1078.jpg

 

 

260669-Bild_1079.jpg

 

den satt så hårt att min far drog av en vire som skulle klara 3500kg!

 

260670-Bild_1080.jpg

 

försökte att klumpa upp den med en massved bit men det gick inte!

 

260671-Bild_1095.jpg

 

fick tillslut upp den med en stagvire som vi fick dra dubbel! skulle klara 3 ton enkel!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst 4WDǸFEWER

Har förövrigt lite planer på att skivbromskonventera den! någon som har lite tips om vad man ska använda för bromsskivor, ok och så  vidare?

ska köpa en uppsättning med hjul till veckan så jag kan köra där det är lite mera snankt!PDT_Armataz_02_10.gif

4WDǸFEWER2010-08-30 00:59:20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Skulle vara kul att veta vad du har använt till ditt bygge, och för att du ska kunna få några råd överhuvudtaget så måste vi ju veta vad du har för axlar?

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst 4WDǸFEWER

Det kommer nu!

Ramen är en kortad Volvo TPV ram med axlar ifrån en 912a samt fördelningslåda, motorn är en 2,5l iveco turbodiesel med original 5 växlad låda! fördelningslådan sitter i ett paket med en köpinglåda (som satt i tpvn original) stumt monterad framför.

Lite bakgrund!

Det hela började 1987 då min far och hans polare fick tag på tpv ramen med hjul, axlar, fördelningslåda och v-låda, dom skaffade traktorhjulen och monterade på den, under den tiden som den rullade med tpvaxlar så körde dom sönder 3 st axlar då med b18 sedan i mitten på 90-talet så monterades en 305a ifrån en Nova och för att spara på längden på drivpaketet så monterades en m40 på 305an,PDT_Armataz_02_44.gif

sedan kördes det sönder ytterligare 2 axlar!

Min far fick tag på en 912a 1997 hos en skrothandlare i närheten som var nästan komplett, det som saknades var vinch och original motorn! axlar och fördelningslåda monterades 2002 och sedan blev det hela stående under en presenning fram tills 2008 då jag tog vid det hela, Iveco motorn köptes av en kompis för 1500:- den monterades och sedan dess har jag monterat hydraulpump på kraftutaget och en hydrauldriven vinch på 6t.

Det är ungefär vad som har hänt... än så länge!PDT_Armataz_02_41.gif

 

Lite bygg och ombyggnadsbilder kommer så småningom kanske även någon film!

 

4WDǸFEWER2010-08-30 23:30:40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...