Gäst 4WDǸFEWER Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 Har försökt lägga upp en tråd nu om mitt projekt men jag klantade mig och råkade gå bakåt så allt försvann! lägger därför bara upp en bild på en fastkörning som jag gjorde förra hösten och på dom stora hjulen VS dom små! jämförelse av däcken! satt lite fast! den satt så hårt att min far drog av en vire som skulle klara 3500kg! försökte att klumpa upp den med en massved bit men det gick inte! fick tillslut upp den med en stagvire som vi fick dra dubbel! skulle klara 3 ton enkel! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst 4WDǸFEWER Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 Har förövrigt lite planer på att skivbromskonventera den! någon som har lite tips om vad man ska använda för bromsskivor, ok och så vidare? ska köpa en uppsättning med hjul till veckan så jag kan köra där det är lite mera snankt! 4WDǸFEWER2010-08-30 00:59:20 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst OBELIX Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 Hej, Skulle vara kul att veta vad du har använt till ditt bygge, och för att du ska kunna få några råd överhuvudtaget så måste vi ju veta vad du har för axlar? SKREV OBELIX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst 4WDǸFEWER Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 Det kommer nu! Ramen är en kortad Volvo TPV ram med axlar ifrån en 912a samt fördelningslåda, motorn är en 2,5l iveco turbodiesel med original 5 växlad låda! fördelningslådan sitter i ett paket med en köpinglåda (som satt i tpvn original) stumt monterad framför. Lite bakgrund! Det hela började 1987 då min far och hans polare fick tag på tpv ramen med hjul, axlar, fördelningslåda och v-låda, dom skaffade traktorhjulen och monterade på den, under den tiden som den rullade med tpvaxlar så körde dom sönder 3 st axlar då med b18 sedan i mitten på 90-talet så monterades en 305a ifrån en Nova och för att spara på längden på drivpaketet så monterades en m40 på 305an, sedan kördes det sönder ytterligare 2 axlar! Min far fick tag på en 912a 1997 hos en skrothandlare i närheten som var nästan komplett, det som saknades var vinch och original motorn! axlar och fördelningslåda monterades 2002 och sedan blev det hela stående under en presenning fram tills 2008 då jag tog vid det hela, Iveco motorn köptes av en kompis för 1500:- den monterades och sedan dess har jag monterat hydraulpump på kraftutaget och en hydrauldriven vinch på 6t. Det är ungefär vad som har hänt... än så länge! Lite bygg och ombyggnadsbilder kommer så småningom kanske även någon film! 4WDǸFEWER2010-08-30 23:30:40 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.