Gå till innehåll

Militärbilsträff Bengtsfors 17 -19 sept


Gäst Beau

Rekommendera Poster

Det skall bli militärbilsträff i Bengtsfors på Campingen 17 - 19 sept. Alla med militärbil är välkomna utan viktsbegränsning. Fullständigt orginalskick ej nödvändigt.

 

 

Programmet är en rallyslinga på lördag med någon typ av tipsfrågor. Sedan skall det bli grillning i grusgropen

Grusgropen är stor och där får vi köra som vi vill. Någon annan offroadkörning blir det inte.

 

Det har utlovats att minst två stycken Pansarbandvagn 401 kommer. Vi räknar också med en del deltagare från Norge. Detta är en träff för att träffas och ha trevligt.

 

Kontaktpersoner är Mikael Hultengren (4x4 Hogstorp) 070-7126464

och   Anders Olofsson 070- 2234027

Andreas.E2010-08-30 22:17:38

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape
Blir troligen med jag åsså' date='' date=' troligen inte med eget fordon,, vi får väll se vad jag kör,, [img'']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_05.gif[/img]

//Danne

 

NÅ FÅR DU KRYPE UNDER DIN BIL OG FÅ BYTTA DENNA GIRKASSA DA MANNPDT_Armataz_02_04.gifPDT_Armataz_02_04.gif

Eller må jeg komme og hjelpe deg PDT_Armataz_02_03.gif

 

 

Jag ska hjälpa Hedberg att få med alla fordon hem igen,, Tatran finns redan där,, men vad det blir mer för fordon får framtiden utvisa,, PDT_Armataz_02_12.gif

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst Andreas.E
PDT_Armataz_02_06.gif Jag kommer inte...... Toppen på min B30 har sagt upp kontraktet och behöver bytas ut. Hinner inte göra det för träffen då jag önskar få i en ny som är konverterad för blyfri bensin. PDT_Armataz_02_06.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P9170025Garage.jpgPDT_Armataz_02_44.gif 

 

Fredag blev det byte av hjulaxel och nav på en Tatra 8x8. Därefter förlyttade vi oss till baren i Anders rymliga garage. Rymligt var bara förnamnet. Han hade drygt 20 militärbilar under tak + ett antal utomhus.

Baren var dekorerad med kamouflagenät och militärprylar. Ett biljardbord och en BMW med sidovagn rymdes också där.

Lördag kl 1000 började bilorienteringen som var lite marig speciellt för den som inte hade någon kartläsare och efter tre mil kom vi fram till en enorm grusgrop. Där var det tipspromenad med bil.

Sedan lastades två PBV 401 av och en tanks. Alla som ville fick åka med och jag åkte med en PBV 401. Det gick med hisnande fart och man fick verkligen hålla i sig. Dessa PBV 401 är inget gammalt skrot utan har ganska nyligen sålts av Kronan. Korvgrillning han vi också med. Därefter skulle all göra olika manöverprov i grusgropen och kvällen skall avslutas i baren. Tyvärr var jag förhindrad att vara med på avslutningen, men helt klart en av de bästa militärbilsträffar jag varit på. Ordförande i MFHF Ulf Sander var också där så det blir väl ett reportage i tidningen Tracks senare.

 

 

 P9180088tgb.jpg

Några bilar tillhörande terrängbil.nets medlemmar

 

P9180095_PBV_+T.jpg

 

Avlastning av PBV 401 och tank

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för fotona och storrryn Jonas PDT_Armataz_02_02.gif

Helt fantastiskt att en privatperson kan ha samlat på sej ett halvt museum med bilar och andra fordon PDT_Armataz_02_39.gif
Som med mycket annat detta skulle vara kul att åka och titta/delta i PDT_Armataz_02_30.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Dirty Hog

Verkligen en mycket trevlig träffPDT_Armataz_02_44.gif

Dessutom premiär för Stolle, jag lägger fler bilder o kommentarer på AlvistrådenPDT_Armataz_02_05.giftn_DSC00003.jpg

Bränsleförbrukningen var ÖVER 20 liter/ milPDT_Armataz_02_18.gif Kan detta vara någots sorts rekordPDT_Armataz_02_23.gif Men se så stolt Husse är!!!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir perfekt att prova nästa år för då blir det ev en. militärfordon /amfibie Träff.PDT_Armataz_02_03.gif.

Vi som har annordnat träffen TACKAR alla som kom annars hade det inte blivit någon träffPDT_Armataz_02_44.gif

det var jätte kul att det blev så lyckat.

 

Det har kommit ut en liten film på youtube

PDT_Armataz_02_44.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...