Gå till innehåll

VOLVO 912 lite rep behov finns d med


Gäst SGT.TROUBLE

Rekommendera Poster

Gäst SGT.TROUBLE

Igår köptes en av mina drömbilar en volvo 912.bilen är 95procent rost fri och maskinen skall fungera.bromsar behöver ses över med.jag skulle behöva få tag i lite kort på ett flak.hur sidorna skall se med träet som finns där.återkommer imorgon med bilder ska dra in pärlan nu å kolla igenom allt.funderar på att kasta i en diesel,någon som har erfarenhet av detta som kan ge tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma på min loge! PDT_Armataz_02_30.gif

Ibland behöver man rensa lite inte så mycket för att det är många prylar utan för att tiden inte räcker till allt, så jag hoppas att min nietolva får ett gott hem hos sgt.trouble, väntar med spänning på resultat.

Om det nu är någon som funderar på om jag ska sälja av suggor så kan jag bara säga: NÄPP ALDRIG! PDT_Armataz_02_18.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många har stoppat i D47 och hittar du en TD47 så är det ju ännu roligare.

Ungefär samma årtal och tar du medföljande växellåda får du synkat oxå. 

Hör med "Myrsloken" här på forumet som jag har för mig har en D47 i sin. Riktigt trevligt ljud ur den motorn när det gasas lite. PDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst SGT.TROUBLE

Nu har det mekats kan jag lova,fått massa gjort,fått i framrutan,fått igång henne.rosta lagat taket,bilderna visar.fixat lite med belysning i kupen.någon som vet vart man kan köpa renoveringssats till bromcylindern eller alternativt köpa en ny och en luftburk letar jag med.kolla bilderna och kommentera gärna,bra eller dåligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst SGT.TROUBLE

igår kväll var jag å grabben ute och åkte i 912:an.fan va skoj d va.efter en helgs hårt arbete rullar pärlan,tur att handbromsen funkar perfekt.imorgon kommer lite bromsdelar sen blir det ett terräng test till helgen,är en skitkul bil att köra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...