Gå till innehåll

Blåljus


Gäst OBELIX

Rekommendera Poster

Då jag gillar fordon med bjåljus och har nog sett dom mest konstiga saker, men det här tar nog priset! Observera att detta är inte något jippo eller nån form av utställningsfordon. Den är i tjänst på landsbygden någonstans i England.

 

Polistraktor1.JPG

 

Det finns en blåljusförsedd traktor i brandförsvaret- en Massey Ferguson 135:a! Det kan jag förstå när dom behöver dra slang i terrängen.

 

Men va f*n ska polisen ha en traktor till????

 

UNDRADE OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, blåljus är fint. Här en bild på en personlig favorit, tankvagn med dubbla vattenkanoner byggd på ryskt stridsvagnschassi, i tjänst hos det tjeckiska civilförsvaret.

IMG_0617minst.jpg

Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kilen,

Den har jag med sett, finns några sköna filmer på tuben där dom använder den i skogsbrandsbekämpning.

 

Jag har alltid varit extra svag för flygplatsbrandbilar- favoriten är ju Volvo F89 6X6, en gammal modell, men så jäkla häftig! Och nu svär jag väl i kyrkan, men dom senaste flygplatsbrandbilarna som leverarats har varit militära, och således gröna. Visserligen med blåljus- men det blir inte riktigt samme sak tycker jag.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kilen' date='

Den har jag med sett, finns några sköna filmer på tuben där dom använder den i skogsbrandsbekämpning.

 

Jag har alltid varit extra svag för flygplatsbrandbilar- favoriten är ju Volvo F89 6X6, en gammal modell, men så jäkla häftig! Och nu svär jag väl i kyrkan, men dom senaste flygplatsbrandbilarna som leverarats har varit militära, och således gröna. Visserligen med blåljus- men det blir inte riktigt samme sak tycker jag.

 

SKREV OBELIX
[/quote']

Flygplatsbrandbilar är ju i en egen klass liksom, helt riktigt. Minns med en tår i ögat när jag fick klättra runt på den som fanns på United States Naval Air Station Keflavik, byggd av Oshkosh vill jag minnas, ett stort as. Har bilder någonstans men bara analoga...

Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Flygplatsbrandbilar är ju i en egen klass liksom, helt riktigt. Minns med en tår i ögat när jag fick klättra runt på den som fanns på United States Naval Air Station Keflavik, byggd av Oshkosh vill jag minnas, ett stort as. Har bilder någonstans men bara analoga...

Kjell

 

Nåt sånt här?

OshkoshStriker.jpg

Toolman2010-12-10 13:44:04
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Den här finns också PDT_Armataz_02_11.gif

 

the-police-truck-321235183.jpg

Stockholmspolisen/Svempa hade en liknande Scania inkl utställningstrailer med drog/trafikutställning i.

 

 

Pappa hade ett skrivbordsunderlägg kvar' date=' "inscannat" med mobilen så kvaliten på bilden är därefter...

 

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...