Gå till innehåll

epa/912


Gäst uffe

Rekommendera Poster

tja andre här ingen min farbror föreslog att jag skulle regga bilen som motorredskap vad innebär det? måste det vara typ kran på? slipper jag spärra lådan tacksam för förlag och ideer/tips! av:andre>jeepfan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vill göra om en volvo 912 till en epa räcker det att läggga i lågväxeln och rycka spaken? göra lastlådan mindre tyop skruva dit plyfa skivor? tackar för tips/förslag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på transportstyrelsens och ASB:s hemsidor och kolla om det finns nån teknisk info där. Det borde finnas nån form av regelverk där- eller hänvisning till liknande.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju OK med dubbla växellådor o den ena utan spak i Duett, så tar du bort spaken o lägger igen hålet så det inte bara är att trycka i kryckan så borde det vara OK, fast SBP är ju de som konkurerar med Tipstjänst i Svenska lotterier..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Alla regler finns här (Fick dom från transportstyrelsen via mail senast förra veckan så dom stämmer)

 

http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr019%20.htm

 

 

 

sen lägg i låg växel behåll spaken men sätt dit ett boxlås som spärrar den från att gå i hög växel sen me andra spaken så vet inte ja hur växlarna sitter men borde gå göra på samma vis där me

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...