Gå till innehåll

Troll i elsystemet


Gäst lövviksbon

Rekommendera Poster

Gäst lövviksbon

Hej

 

Ena torkarmotorn ville inte stanna efter att den blev påslagen så jag skiftade motorer mellan passagerar och förarsidan så att förarsidan kunde stängas av. Allt var frid och fröjd i några minuter sen la motorn av. Det gjorde även skiftningen mellan hel och halvljus samt blinkersen. Alla säkringar är hela vad jag kan se.

 

Några teorier?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur osannolikt det än kan låta så har jag alltid varit misstänksam mot den eftermonterade halvljusautomatiken... Sitter under handskfacket på passagerarsidan, ofta lite dåligt jordad...

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har råkat ut för samma problem med torkarna och en massa andra skumma fenomen, har aldrig hittat felen utan de har "självläkt" misstänker något jordfel och klassikern med dålig kontakt vid säkringarna, kolla även vid kabelskor o likn så att de är hela och kablarna sitter fast.

 På min lär förre ägaren ha haft en mindre kabelbrand och elsystemet ser ut som f-n dessutom har Volvo inte direkt slösat med kabellängderna.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lynghaug

Beträffande avbländningen mellan hel och halvljus så sitter det en brun jord kabel från spaken, som på min bil bara satt fast på muttern till h-mätaren, vilken inte hade riktig kontakt. Sedan fick jag en massa konstiga feomen med att skruvarna (dom fyra) till hela panelen inte var dragna ordentligt. Men vad detta ska ha med torkarna att göra vet jag inte i första anblick. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...