Gå till innehåll

bv 202


Gäst härje

Rekommendera Poster

har sett snygga motorbyten sitter o funderar på motor byte då b20 som sitter i är kronslut och  lågen skriker som en stucken gris måste jag ur med lådan å byta lager i den på grund av def ojepump så funderar jag på om det blir ny motor merca td eller b 23 insprutare är det nån som vet hur man kopplar elektroniken för att få det att funka hatar förgasare. eller har ritning på distansen till mb mellan motor o låda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst clas1113

Jag har monterat en MB -diesel i min och har testat den  i dag.

Med resultat att topplock packningen  är veckPDT_Armataz_02_06.gif.

Det står sen tidigare två MB-dieslar med samma fel här på gården så jag  testade inte fullt ut.

Men lik f-n gick den här med.

Mot bakgrund av detta så blir man lite tveksam.

Donator bilen har min granne kört i alla år och den gick toppenbra när den monterades.

Jag har öppnat upp fronten med perforerad plåt samt satt elpump på cirkulationen.

Skall tilläggas att motorn är en OM602 utan turbo.

/Clas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du får byta till skäringspackning den borde klara mer har för mej att de satt sån i civila 206 an men kan ha fel. lutar mer o mer åt en b23 har hittat en 740 glt som donator oljetråget och picupen passar från b20 så man kan räta upp motorn men hur i h..vete kopplar man insprutningsboxen till att passa 1979 års volvo bm. inte undra på att man blir gråhårig i förtid. har rivit växellådan o insett att ett lagerläge är slut i hög o låg lådan blir till å fräsa i en distansring o sätta i nya lager tur att drevena var hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dieselharry

602, är det 250 diesel´n från w124 ?

fan va surt när allt är monterat...

hur många bandvagnar har du clas??

själv skulle man skruva lite på skälvaste julafton, och av någon anledning körde jag in fingrarna i kilremmarna till hydraulpumpen, och motorn va naturligtvis igång, och min hand spottades ut på andra sidan remhjulet...

sjukhuset nästa, och rifrån med gips, 2 brutna fingrar (dom längsta fingrarna lång och pek finger) och en nagel som stor på högkant, och ett köttsår... det va ju dumt...

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst clas1113

Lider med dig!

Det måste göra fruktansvärt ont. Hoppas det läker snabbt  och att det löser sig.

Ang motorn  så stämmer det att den kommer ifrån en 250, 85-86:a.

Skall kolla runt lite på alternativa packningar.

Vad gäller bandvagnar så är det inte dom som dieslarna sitter i.

Utan det är fordon som är på reparation.

/Clas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...