Gå till innehåll

E85 Bränsle??


Gäst Henrik

Rekommendera Poster

Byta motor PDT_Armataz_02_22.gif

 

Nja... man får nog ta en topp klar för blyfri bensin (ventil säten ditpressade + andra ventiler) ... 123Ignition hade ju en kurva för E85 -om det sedan funkar? Förgasarna bestyckas om...pumpen levererar nog tillräckligt... vad mer?

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Det lilla som min 11:a rullar är det inte intressant vare sig med Diesel eller E85, när man ser på mängden arbete detta medförer. Men så gillar jag ju hellre att köra än att ligga och skruva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byta motor PDT_Armataz_02_22.gif

 

Nja... man får nog ta en topp klar för blyfri bensin (ventil säten ditpressade + andra ventiler) ... 123Ignition hade ju en kurva för E85 -om det sedan funkar? Förgasarna bestyckas om...pumpen levererar nog tillräckligt... vad mer?

 

 

Sen är det nog bara att tanka E85PDT_Armataz_02_02.gif Det går säkert alldeles utmärkt att ställa om befintlig tändning för E85 om man nu inte är väldigt sugen på att byta till elektroniskt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en 903:a, ombyggd. I den sitter en B 20, som  går på E 85.

Motorn är ngt modifierad med uppfrästa förbränningsrum och ombestyckad

förgasare. Funkar mkt bra. Ngt svårstartad då det är minusgrader.

 

Min Tgb 11 har jag testat E 85 på. Funkar alldeles utmärkt såvitt jag

förstår utan modifiering. Har en kompis som konsekvent kör sina 11:or o

20 bilar på E 85. Personligen håller jag dock med Andreas att den nog

ska köras på 98 med tillsats för att må riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har labbat lite med E85 i min förra bil. GMC 6x6 -43a. Den drog ju mellan 3-5 liter soppa å en effekt på 94 hk.Klart att de gjorde någon krona/mil att blanda i E 85. Men attans så svårstartad den blev när det va kallt ute. Nu så får alla mina bensinbilar vara utan E 85. Kör endast på W-Power. Mera krut i soppan å man slipper etanolskiten. Sprit köper man på bolaget. Bensin å korv på macken. Men vist så vore de trevligt med en disel knota i 13 bilen.putte2007-02-20 18:26:07

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst seekoman

Kör ni på E85 i era bilar glöm inte att den är brandfarligare ( brinner ner i tanken även om den är full) så det kan nog vara xtra viktigt med en brandsläckarePDT_Armataz_02_20.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...