Gå till innehåll

Kan man regga en 206 för körning på väg ?


Gäst 540is

Rekommendera Poster

Det har skrivits kilometervis med text om just detta påTGB-net. Använd sökfunktionen så hittar vad du söker i frågan.

SKREV OBELIX

 

hade jag fått svar på mina sökningar på registrera 206 eller >regga 206< så hade jag inte frågat PDT_Armataz_02_10.gif

PDT_Armataz_02_10.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Tilläggas bör att sökfunktionen inte är alldeles rakt fram. Missar man att ändra tidsrymden för sökningen så får man bara med poster från de senaste sex månaderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst nivamats

Jo den går att regga inga som helst problem.

Men man får inte lov att köra på det allmänna vägnätet i andra fall för att korsa det. Och då endast i 20 km/h.

Dock finns det några undantag som man kan uppfylla. och då köra på det allmänna vägnätet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo den går att regga inga som helst problem.

Men man får inte lov att köra på det allmänna vägnätet i andra fall för att korsa det. Och då endast i 20 km/h.

Dock finns det några undantag som man kan uppfylla. och då köra på det allmänna vägnätet.

 

 

 

 

Utveckla gärna vidare! =)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare sökt i lagar, förordningar och vägverkets författningar och det är inte helt lätt.

 

Jag kom dock fram till att en BV kan räknas som en tung terrängvagn och den i sin tur kan räknas som en jordbrukstraktor under viss förutsättningar. Man får då köra med den inom sina marker, korsa vägar och även köra på vägar mellan sina marker. Vid körning på väg gäller max 20 km/h och inga passagerare.

 

Det är lite oklart om man skall ha 50-skylt på bandvagnen, en sån liten gul rund med svart kant som det står 50 på. Om nån vet var man köper dom så är jag dock intresserad.

 

Att ordna en försäkring är inga problem och den kostar inte många hundralappar med helförsäkring.

En sån bör man alltid ha oavsett registrering eller inte.

 

Vad det gäller själva registreringen är det svårare. Det enda jag känner till är att om du har en skriftlig överenskommelse med t.ex. räddningsverket om att hjälpa till vid behov så kan du få nån sorts dispans att köra på väg. Hur detta påverkar en registrering vet jag inte.

 

Mer vet jag tyvärr inte, hoppas att det är till nån hjälp.

Jag är själv intresserad av hur reg. går till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite oklart om man skall ha 50-skylt på bandvagnen' date=' en sån liten gul rund med svart kant som det står 50 på. Om nån vet var man köper dom så är jag dock intresserad.

 

[/quote']

Sitter ju på (om det nu är klass A eller B på 50km/h) traktorer så det borde finnas på ex vis Lantmännen som är återförsäljare för Volvo hjullastare/dumpers.

dekaltrim har ju också mycket
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Terfelt

Om du har bestämt dig för registrering så slå en kik på mitt inlägg "Registrering Bv206" här på forumet.

En beskrivningen som jag skulle velat ha innan jag gav mig in i den byrokratiska djungeln...

 

Ang 50-skylt köpte jag den på swecon.

 

Lycka Till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://forum.terrangbil.net/forum_posts.asp?TID=4626&KW

 

PDT_Armataz_02_02.gif Den tråden borde vara klistrad.

Själv gav jag upp att regga en BV206 för man får ju inte ut och köra (läs leka) hur man vill på almän väg,
på vintern i snöstorm tror jag polisen inte tänker på att det kommer en BV,
men jag vill ju kunna köra till stranden på sommaren och ta ett dopp med en svettig BVPDT_Armataz_02_10.gif

Så att bara kalla den motorredskap och försäkra den som ett sådant och köra med LGF-skylt,
borde inte möta några hinder för Harry Haffa.

I de flesta städer räknas inte gatorna som almännaPDT_Armataz_02_03.gif
så man kan köra rätt mycket utan att bråka med någon

Här står det var-när och hur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...