Gå till innehåll

Radiomarknad i Eskilstuna 26 Mars


Gäst SweMob

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen
O' date=' så nördigt. Jag tror jag måste åka dit!

 

[/quote']

Ja jag möter upp i Norrköping och gör dej sälskap tror jag , det ser kul ut med alla elprylar där PDT_Armataz_02_05.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard
O' date=' så nördigt. Jag tror jag måste åka dit!

 

[/quote']

Ja jag möter upp i Norrköping och gör dej sälskap tror jag , det ser kul ut med alla elprylar där PDT_Armataz_02_05.gif

 

Avtalat!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har varit där flera år i rad, otroligt mycket att fynda. Såna prylar som jag vill ha är inte "mainstream" och är lite lågpris.

Typ: servomotor med växel och SKF kulskruv 50:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är verkligen att rekommendera ett besök.

Själv har jag hittat en del originalpryttlar till min RAPTGBIL 9033, antenner etc.

Förra året köpte jag en linjestång och en linjeväska, dvs prylar för att sätta upp telefontråd, detta hör hemma i min bil.

Det finns säljare som har en del "gröna saker" liggande i garaget som de säljer av. Men ofta radiorelaterat då, efterssom det i huvudsak handlar om radioamatörer. En spännande översskning varje år att se vad som bjuds.

Radioamatörer fick under 50 och 60 tal tag på  radio från WWII, som kunde användas.

Sådana radiogrejer är än idag kul att få igång.

Själv har jag kört igång en WS-19 från 1941. Med den kan jag ha radioförbindelse inom åtminstone Europa. Och lätt inom Sverige. Googla på WS-19 eller SET-19 så ser ni hur den ser ut. drivs av en roterande omformare som med 12 Volt in ger 250 och 500 Volt.

Själv står jag under evenemanget bakom disken vid ICOM radio. Så det går bra att komma och hälsa.

Jag visar kortvågsradio till priser över 100 000 kr, och även vanliga förståss.

 

Skrot för vissa är fynd för andra.

 

de

Roy

 

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite O.T. då....

 

Kan inte Speedy skaka fram klistermärken med "terrangbil.net" som är i samma storlek som militärens namnbricka? Så kan man ha den på sej när man är ute på olika roliga saker så man känner igen varandra? För bilarna har väl alla "märkta" så där ser man ju direkt om det är en själsfrände!

 

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite O.T. då....

 

Kan inte Speedy skaka fram klistermärken med "terrangbil.net" som är i samma storlek som militärens namnbricka? Så kan man ha den på sej när man är ute på olika roliga saker så man känner igen varandra? För bilarna har väl alla "märkta" så där ser man ju direkt om det är en själsfrände!

 

 

SKREV OBELIX
Det är ju en kanonide. Man vill ju visa att man tillhör innegänget.

Man skulle ju tillsvidare kunna laserprinta en piratkopia ...

SBA1112011-01-27 20:33:47

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite O.T. då....

 

Kan inte Speedy skaka fram klistermärken med "terrangbil.net" som är i samma storlek som militärens namnbricka? Så kan man ha den på sej när man är ute på olika roliga saker så man känner igen varandra? För bilarna har väl alla "märkta" så där ser man ju direkt om det är en själsfrände!

 

 

SKREV OBELIX

 

Det kunne ha vært en fin ide' date=' men det er ett spørsmål om kostnad. Når det var snakk om dekaler, så skulle "alle" ha....[img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_09.gif[/img]men jeg sitter her med dekaler for over 4000,- og når ett merke koster dere 40,- så sier det seg selv at det tar tid å få ut resten som jeg har PDT_Armataz_02_12.gif så jeg tror det blir med tanken. Med mindre noe andre vil ta jobben og kostnadenePDT_Armataz_02_03.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom på att jag har en gammal MT600-radio stående, kan det vara nåt intresse för någon radio-nisse?

 

02_07_0.jpeg

 

En sån som han sitter och rattar på, dock inte övriga paneler/skåpet.

 

/Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också en sådan, satte i en överbliven härva FK-kabel som antenn och startade upp den. Det första jag hörde var en predikant från mellanwestern i USA som bräkte på om skärseldenPDT_Armataz_02_07.gif

Riktigt bra radio!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Här är färska fakta med datum om Eskilstuna evenemanget:

 

 

 

 

ESKILSTUNA, Amatörradiomässa i Eskilstuna - 26 Mars 2011

 

 

Eskilstuna Sändareamatörer arrangerar radiomässa och loppis, lördagen den

26 Mars 2011 i Munktellarenan. Det hela startar kl. 10 och håller på till kl.

15.

 

 

Restaurangen eller Cafeterian Öppnar kl. 8 och nyhet för året är att det

erbjuds varm mat från kl. 11.30.

 

 

Bra parkeringsmöjligheter! Entréavgift 20 kr.

 

 

Centralt med gångavstånd till Eskilstuna centrum och tillgång till många

bra hotell alldeles i närheten. I Eskilstuna finns något för hela familjen,

alla kan hänga med.

 

 

Om du själv vill sälja så boka bord genom att kontakta SM5OCK, Håkan 016-12

79 66, SM5OXV, Urban 016-704 91 eller SM5IAJ, Dag 016-703 78.

 

 

Läs även hemsidan för all info:

 

 

http://www.sk5lw.com/hamfest/2011/hamfest2011.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gäst TgbEa

Självklart skall man på radiomässan.

Det verkar hända en hel del i stan denna helg.

 

Här är en anledning till att ta sig till munktellområdet, i grann kåken (munktellmusset) för de som jagar.

Vildsvinsmässa

http://www.jaktmassan.se/

 

Var ute i tid om ni ska ha hotellrum då det pågår två stora skyttetävlingar samtidigt, varav en på munktell.

Tipsar PK

 

 

TgbEa2011-03-06 20:45:39

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gäst Humlegaard
O' date=' så nördigt. Jag tror jag måste åka dit! [/quote']

Ja jag möter upp i Norrköping och gör dej sälskap tror jag ' date=' det ser kul ut med alla elprylar där [img']smileys/PDT_Armataz_02_05.gif[/img]

Finns intresse fortfarande?

 

Jag har ett par timmar över på söndag...

 

Edit, hrmm lördag

 
Humlegaard2011-03-24 18:04:30
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Nä jag har fått låna en lastbil/flakbärgare, och skall åka å hämta hemmin 13 bils ram och hytten PDT_Armataz_02_30.gif.

Och det var ända dagen  som allt stämde för alla inblandade på flera veckor PDT_Armataz_02_36.gif. så jag vill gärna passa på att göra det
Å när det mesta är klart redan "hytten på ramen"så tar jag hem den och fixar resterande kopplingar mm hemma, Är ju nyfiken som tusan på hur allt blev PDT_Armataz_02_23.gif.

Så jag får ta och avstå från sammåkningen.
Men tackar för att du kom i håg det i alla fall PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...