Gäst OBELIX Postad 15 Februari , 2011 Rapport Share Postad 15 Februari , 2011 Bröstkåpan kan också kallas transmissionskåpa, då drivningen till kamaxeln sitter bakom den. Och i den finns det en packning som ska täta där vevaxeln går ut, dvs där man bultar fast remskivan som driver generator och vattenpumpen/fläkten. SKREV OBELIX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst goethe Postad 15 Februari , 2011 Rapport Share Postad 15 Februari , 2011 Men den kan jag väll vänta med att ordna med tills jag har monterat på växel- fördelningslåda och koppling? Var dag har nog av sin egen plåga så att säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst NivaMicke Postad 15 Februari , 2011 Rapport Share Postad 15 Februari , 2011 Men den kan jag väll vänta med att ordna med tills jag har monterat på växel- fördelningslåda och koppling? Var dag har nog av sin egen plåga så att säga. Jo , men det är lättare nu.... Troligen får du ta loss sumpen oxå , fick jag göra på min... Men det är bara bra , så blir den oxå rentvättad... Kolla oxå stödlagret i vevaxeln , brukar vara dåligt , sätt i ett tätat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst goethe Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 Finns det någon vevhusventil på valpen? Såg att moderna bilar har det och om nu valpen har det och denna ventil är igensatt tänkte jag att trycket som då kanske skapas i motorn hjälpte till att förstöra min goda packbox? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 vänster sida på blocket sitter smogen metalfiltret kan becka igen med åren Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Ake64 Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 .....om den finns. Är bilen tillräckligt gammal sitter det bara ett rör men jag vet inte vilka årsmodeller som har vilket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Kilen Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 Har väl funnits både öppen (röret) och sluten (eller positiv) vevhusventilation på Volvos B18/20-motorer Matnyttigt på P1800-klubbens hemsida: http://www.volvop1800club.se/artiklar/vevhusventilation/vevhusventilation.htm Kjell Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Ake64 Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 Har väl funnits både öppen (röret) och sluten (eller positiv) vevhusventilation på Volvos B18/20-motorer Jo' date=' det var det jag menade men jag var väl lite otydlig. [img']smileys/PDT_Armataz_02_15.gif[/img] Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Kilen Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 Nejdå, bara jag som gillar att vara övertydlig, nått form av personlighetsdrag... Kjell Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst OBELIX Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 När vevhusventilationen ändå är på tal, i Smedjan har alla valpar öppen sådan, med ett rör som går ner vid sidan av motoren. För oss som inte skäms för att köra i meterdjupt vatten så funderar man ju lite på om motorn kan få en kallsup genom ventilationen om motorn skulle få för sej att stanna mitt i drickat? För den utsätts ju för en akut nedkylning och luften i motorn krymper och det uppstår ett undertryck inuti blocket. Funderar lite på om det går att göra några åtgärder för att förhindra att det kan ske, nån som har några bra teorier i frågan? UNDRADE OBELIX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 du tar vent-burken från b20 och även olje locket samt sätter en nippel på insuget eller luftburken tror förresten det finns bild på detta i c202 instruktionsbok som ligger på forumeteile2011-02-16 21:10:33 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst NivaMicke Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 du tar vent-burken från b20 och även olje locket samt sätter en nippel på insuget eller luftburken tror förresten det finns bild på detta i c202 instruktionsbok som ligger på forumet Precis så tänkte jag göra men det sket sig..... olika stora hål i blocket så nyare (B20) oljefälla passade inte på min B18... Ska svetsa i en slanganslutning uppåt på den gamla så fixar det sig ändå... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.