Gå till innehåll

lastutrymme


Gäst Thomas

Rekommendera Poster

hej är det nån här som vet hur långt lastutrymmet måste vara mellan lastskydd till bakdörr ? frågan jag ställer jag på grund av att jag ska försöka få bilen att vara godkänd för 3 passagerare istället för en. PDT_Armataz_02_15.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få ha passagerare i en lastbil så måste det vara 1,7meter lastutrymme bakom gallret enligt bilprovningen men det finns ju bilar som inte har det och e godkända så det måste finnas nåt sätt att ta sig runt det

 

Ring till bilprovningens tekniska avd och fråga

 

Lasse Lunden

Tean MILA
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nopp, lastutrymets lastförskjutnings galler måste täcka hela höjden å bredden. Max mellanrum tror de va 5cm. Men man kan klara sej med att MERPARTEN av totala cupeutrymmet är lastyta.putte2007-02-26 20:52:59

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror väl lite på årsmodell oxå. Gamla Suzuki kan man ju regga som lätt lastbil med dispens för passagerare i lastutrymmet. Upp till -86 tror jag. Där behövs inget galler alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAg tror att det var en dispans som togs bort' date=' dvs man kan inte få den längre. Den togs bort runt 86. Så jag tror inte att det har med årsmodellen att göra. [/quote']

 

Som sagt upp till årsmodell -86PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Medhålles. Vi borde ha nån kommentar i tråden från nån med 20-bil, där är ju främre delen av flaket delvis en motorhuv också. Danneape, står det nåt sånt i pappert på din bil? Troligen mäter man golvytans rektangulära längd, men det är bara min spontana slutsats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lynghaug

I mitt reggbevis (x-tra pappret) står det att det är plats för 5 passagerare i lastutrymmet. I ordinarie pappret står det 1 passagerare. Så lastutrymmet är hela längden fram. På min 13-bil står det 3450 (mm) som längd på lastutrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...