Gå till innehåll

C303


Gäst jockum

Rekommendera Poster

Så då är planen att det nya projektet snart skall inledas. Det är en C303, som skall få sig en liten renovering är det tänkt. Om allt går som det ska så har jag en köpare på valpen o jag ska istället bli ägare till en C303. Har bara lite frågor, jag vet vad grejjerna går o få tag på, men jag undrar vad de kan kosta. Det som behövs är rep.saster till bromscylindrarna. Men även vakum-grejjerna är inte riktigt hundra. Tror dock bara att det är gamla slangar o sådant som spökar, men om inte så vad är det som brukar strula? är inte så insatt i vakumvärlden.....Samt att winschen inte vill funka, men även där är det ju vakum, antar att dey kan vara membranen eller vad de heter....men nu känner jag att jag är ute på hal is, så resterande förklaring lämnar jag till er!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte repsatser till hjulcyllarna på altyco. Men för de första så fick ja fel till framaxeln å sen så tyckte ja de va lite dyrt.smiley21.gif  Ska hädanefterska jag köpa packningarna hos min lokala broms gubbe. Som brukar limma mina backar. Ska kolla vad packningar kostar för ja ska dit i morgon med en hög med bromsband. Till min kamrats 13 bil.

smiley20.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Mina hjulcylindrar plockade jag isär, torkade rent och honade. En av dem så INTE fräsch ut, knappt ens efteråt efter ganska tuff honing, men det läcker inte och bromsarna tar bra runt om. Smörj lagom ordentligt med bromscylinderfett på alla glidytor och byt bromsvätskan i hela systemet. Lufta huvudcylindern genom att lossa rören från den och trycka pedalen, acceptera att det rinner på golvet... Var snabb på med rören, det är RIKTIGT PILLIGT! Men när man luftat hela systemet ordentligt sen, så är bromsarna riktigt goa att använda.

 

Justera förresten backarna också, så att de är PRECIS så att de inte ligger an. Det gör en del på bränsleåtgången också, förutom längre tid mellan beläggbyte.
omega24v2006-10-02 09:21:25
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för infon, dock tror jag att det behövs mer än luftning av systemet. Men jag ska kolla om det går att hona, om de inte är totalrötna. Gjorde detta med h.bromscylindern p valpen och fast den var ganska röten så funkar det nu......

 

//jocke
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...