Gå till innehåll

912 goes TL12


Gäst SGT.TROUBLE

Rekommendera Poster

Gäst SGT.TROUBLE

Tjoho,har köpt ett avstannat objekt iform av en 912:a som påbörjts till att bli en TL12:a.det som dom gjort på den är att demontera 2:a och3:e axel lyft av hytt och fronten.sedan kapat lite i ramen och gjort ett försök till att laga rost i hytten,så en orginal bil är ur världen.När jag hämta den ställde jag den lite hjälpligt på axlarna så vi kunde lasta den.hytten har jag ställt in i garaget för tillrättning, som skall ske under kommande dagar sen skall den återmonteras.har provstartat den å den går klockrent.så nu skall det byggas TL12.har ett 912 flak över om någon behöver till skänks.det behöver rostlagas men är inte helt utan hopp.bättre det kan komma till hjälp för någon.bilder kommer under morgondagen på "pärlan"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Toen

Trist när projet avstannar men mycket kul att du tagit över detta då.  PDT_Armataz_02_02.gif

Mycket bilder så det blir kul för oss som bara sitter och läser om bygget.  PDT_Armataz_02_11.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst SGT.TROUBLE

DSC00795.JPG

Här står hon och väntar.ramen är kapad bakom tvärbalken mellan 2:a och 3:e axel hö sida.så hon står bara hjälpligt ställd på axlarna
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst SGT.TROUBLE

imorgon är det dags att sätta på hytten på bilen igen.lagat rost och bytt träet där man bultar ihop hytt mot torped.har även startat upp motorn går riktigt fint gör den.kort kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst SGT.TROUBLE

ingen hytt på ännu.har tagit beslutet att lacka hytten i helgen istället.sen montera den på bilen.blir nog bäst och enklast.kort kommer under helgen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...