Gå till innehåll

vacuum pipes


Gäst Costin Moga

Rekommendera Poster

Gäst Costin Moga

Can someone post detailed photos of the vacuum pipe lines ?  I need them for reconstructing the sistem - when I bought the car the pipe fixed to the manifold was completelly missing.

From what I recon, pipe should have linked the manifold to the vacuum tank (in the back of the chassis), probably with a 'T' splitter on the line. From the splitter it should have had a pipe to the dash operating sistem, then one line to front axle and one to back axle.

From manifold to vacuum tank I think pipe was on right side of chassis and from dash to diff locks on left side.

Did it had a direction valve before the splitter ?

Please correct me if wrong and post some photos if possible. It would help me a lot !!!

 

 

Kan någon skicka detaljerade bilder av linjerna vakuum röret? Jag behöver dem för att rekonstruera sistem - när jag köpte bilen röret är fastsatt på grenröret var completelly saknas.
Från vad jag Recon, borde pipa har kopplat fördelaren på vakuum tank (i baksidan av chassit), troligen med ett "T" splitter på linjen. Från splitter det borde ha haft ett rör till instrumentbrädan drift sistem, en rad till framaxeln och en för bakaxeln.
Från grenrör till vakuum tank jag tror röret var på höger sida av chassit och från bindestreck till skillnad lås vänster sida.
Har det haft en riktning ventil före splittern?
Rätta mig om fel och lägga upp några bilder om möjligt. Det skulle hjälpa mig mycket!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...