Gå till innehåll

Hemtransport av en...


Gäst Humlegaard

Rekommendera Poster

Gäst Humlegaard

I morgon stiger jag (vi) upp i arla morgonstund och far iväg ca 350 km för att förhoppningsvis komma tillbaka med en grönhjuling. Är helt och hållet hemlighetsfull om märke och modell tillsvidare. Lägger istället upp en bild på förberedelserna.

 

IMG_6293.jpg

 

Klandra mig gärna för det jag glömt...

PDT_Armataz_02_01.gif

 

 

 

Humlegaard2011-05-10 21:56:14

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mandarin

Verkar som om du har missat startkablarna och bogserlinan/dragstång annars har du nog tänkt på nästan allt. Lycka till på turen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OBELIX

Jag säger detsamma! Lycka till och kör försiktigt nu. Angående prylarna på bilden så kan jag bara dra slutsatsen att det inte är en Volvo du ska hämta. För då hade du inte behövt alla verktyg.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard
Jag säger detsamma! Lycka till och kör försiktigt nu. Angående prylarna på bilden så kan jag bara dra slutsatsen att det inte är en Volvo du ska hämta. För då hade du inte behövt alla verktyg.

 

SKREV OBELIX
Prylarna på bilden är JIC eftersom jag tror mig kunna köra detta fordon de 350 kilometrarna för egen maskin.

 

Volvo eller inte:

Preparatus supervivet

 

PeteWedi, Skåne:

Bot för den nyfikne kommer i morgon.
Humlegaard2011-05-10 22:55:14
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Wingflyer

På tal om... Ytteligare en hemtransport går i morgon. Min nyinköpta 1314 från Örebro till Eslöv. Har inte riktigt lika omfattande utrustningslista, faktiskt bara ett Statoilkort. Ska nog gå bra! Återkommer med rapport.

//Sten S
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

Nu är smörgåsar, 1,5 liter vatten (drick) 2 liter saft och 1 liter the adderade till listan och ligger instuvade i persedelpåsen. Det slank ned 2 jaktradio och en kompass också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ryden

Ja jävlar!

Vad det än är så är det nog ett riktigt vrak.

TVÅ brandsläckare, men bara en liten ynka rulle silvertejp och ingen Gunnebobult. Det verkar som ni utgår från att den inte är värd att fixa längs vägen men troligen brinner uppPDT_Armataz_02_07.gif

 

Dessutom så verkar det som om den inte är registrerad utan ni kommer att köra genom skogen hela vägen hemPDT_Armataz_02_02.gif, hi-lift, kompass och jaktradio. En Come-along och lite kätting skulle nog finnas med JIC.

 

Det här skall följas med spänning!!!

 

Och jag som tyckte jag var väl förberedd som hade hylsnyckelsats, 5-56 och bogserlina med mig när jag hämtade min Valp på regementet i Linköping.
ryden2011-05-11 09:10:20
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

Via en dålig länk, med ibland hörbarhet ETTA (kan bero på att han är så låångt bort PDT_Armataz_02_03.gif), så har Humlegaard lämnat följande rapport:

 Efter att ha lämnat Markaryd så kom vi inte längre än Delary ca 2 mil från start. Bromsarna överhettas trots mycket sparsam användning. Det verkar som om bromsarna på 4 av 6 hjul kärvar och inte går tillbaka som de ska. SGT Trouble är behjälplig med bärgning till Värnamo, 10 mil bort. Vi ska titta närmare på bromsarna där. Två alternativ finns, antingen snabbt fixat och vi rullar vidare ikväll eller så blir LB kvar i Värnamo och vi tar följebilen hem.

Jo, visst är hon skogsreggad, RYDEN, men jäklar vad jobbigt det är med bärgning över hyggena....PDT_Armataz_02_11.gif

Humlegaard är trots motgångar vid gott mod och är ju inte ensam, har sin kompis J med sig och en Volvo som funkar d.v.s. frugans bil...

Han hälsade också mig (hustrun) att jag har lite jobb att göra eftersom det ska bli min dragbil till koket! PDT_Armataz_02_41.gif

Foton-0083.jpg

Bärgning med min bil sade jag uttryckligen nej till!

 

Foton-0082.jpg

I skrivande stund står de fortfarande kvar på samma plats.

 

Foton-0081.jpg

Foton-0086.jpg

Det första jag ska göra är att måla om till rätt grön färg och ta bort obskyra texter och bilder...

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bajon1

Kikade på den på Skånes Fagerhult-träffen.

Såg ut att va i riktigt fint skick.
Men se till att måla om den fortare än bara fan PDT_Armataz_02_05.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

Så, hemma igen. Utan inflrskaffat fordon som står kvar i Värnamo. Klockan blev mycket och skymningen föll, detta är inte en så bra kombination med bristfällig belysning, frånvaron av vindrutetorkare och utlovat regn.

 

Följande måste göras innan andra delen av resan inleds:

Demontera alla bromscylindrarna och renovera dem, smöja upp rörliga delar i bromssystemet, ev byte av fjädrar och ihop igen.

 

Detta får vänta till början av juni.

 

Klart slut

 

Humlegaard2011-05-12 00:19:15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Var du inte inne på att ta den på flaket på 30-bilen? Det är alltid skönt att ta hem nya grejer med pålitliga hjälpmedel. Sen har man all tid i världen att fixa hemma sen. Blir lätt en kamp mot klockan annars. Men ju större leksaker man skaffar ju svårare blir det att transportera. PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

Flaket på 30-bilen är för kort, annars hade det varit en enkel match. Men det får kanske bli lastbilstransport iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst SGT.TROUBLE

hoppas resan hem gick bra.bilen fick inatt utstå tidernas åska å regn.det klarade den galant självklart.bara hör av dig om det är något eller om du vill komma hit å skruva med den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard
hoppas resan hem gick bra.bilen fick inatt utstå tidernas åska å regn.det klarade den galant självklart.bara hör av dig om det är något eller om du vill komma hit å skruva med den

Tack så mycket än en gång!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ett bra val på utökningen av bilparken PDT_Armataz_02_02.gif

Vad är det för fel på färgen ? den är ju grön alla bilar kan ju inte ha olivgrön som färg, ser ut som Ö&B sin gröna plåtfärg.
Var nära att köpa på mej ett restparti av den till min 13, men jag väntar med att måla lite.

Hoppas du får ordning på broms och hem den snart, 10 mil är ju bara ett lappkast PDT_Armataz_02_05.gif det åker du väl emellan och skruvar PDT_Armataz_02_22.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ryden

Underbart!

En 912 står på min önskelista med, men den är ju bra mycket bättre än man kunde tro när man såg förberedelserna för expeditionen till inre mongoliet... eh... bilhämtningen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard
Ett bra val på utökningen av bilparken PDT_Armataz_02_02.gif
Vad är det för fel på färgen ? den är ju grön alla bilar kan ju inte ha olivgrön som färg' date=' ser ut som Ö&B sin gröna plåtfärg.
Var nära att köpa på mej ett restparti av den till min 13, men jag väntar med att måla lite.

Hoppas du får ordning på broms och hem den snart, 10 mil är ju bara ett lappkast [img']smileys/PDT_Armataz_02_05.gif[/img] det åker du väl emellan och skruvar PDT_Armataz_02_22.gif

Nja, vi åkte flakväxlare 10 mil. FAP:en är fortfarande 300 km från hemorten.

 

NEJ tivoligrön är inte vackert på ett fordon som gör anspråk på smeknamnet besten, oliver tycker jag är snygga, men det är upp till fru humlegaard att avgöra.

 

Bumpersticker med texten: MY OTHER TOY HAS TITS" känns inte heller korrekt.

 

Bromsarna blir således en större expedition, men ansvaret för detta ligger inte längre hos mig. Vi får helt enkelt hjälpas åt då.PDT_Armataz_02_15.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...