Gå till innehåll

Snart skogsbrandsäsong


Gäst Kilen

Rekommendera Poster

Gäst Kilen

Så därför var det läge att provköra den dieselkonverterade 206:an med skogsbrandflaket på idag

DSCN0599b.JPG

 

DSCN0600b.JPG

 

DSCN0602b.JPG

Gick ju bra det där, dags för fika!

 

Kjell

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa

hade nässtan tänkt mig en stor jätte tank på bakdelen, har sett en sådan som är för brandförsvaret, dock satt den på en tgb 13, men stod på att det funkade med en bv206 med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Kilen

hade nässtan tänkt mig en stor jätte tank på bakdelen' date=' har sett en sådan som är för brandförsvaret, dock satt den på en tgb 13, men stod på att det funkade med en bv206 med :)[/quote']

 

Tanken är en provisorisk lösning som liksom de flesta kommunala provisorier blivit tämligen permanent, det enda mer permanenta är egentligen ett statligt provisorium. Hursomhelst skall vi bygga en tank som fyller ut hela flakytan och därmed blir lägre och rymmer mer men någon stor jättetank blir det inte.

 

Kjell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa

hade nässtan tänkt mig en stor jätte tank på bakdelen' date=' har sett en sådan som är för brandförsvaret, dock satt den på en tgb 13, men stod på att det funkade med en bv206 med ;)[/quote']

 

Tanken är en provisorisk lösning som liksom de flesta kommunala provisorier blivit tämligen permanent, det enda mer permanenta är egentligen ett statligt provisorium. Hursomhelst skall vi bygga en tank som fyller ut hela flakytan och därmed blir lägre och rymmer mer men någon stor jättetank blir det inte.

 

Kjell

 
säg, ja tyckte jag kände igen bilen, sen såg ja du va från gotland. då föll bitarna på plats. 
 
Vad är det för någon motor i nu då? :
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ryden
Tanken är en provisorisk lösning som liksom de flesta kommunala provisorier blivit tämligen permanent' date=' det enda mer permanenta är egentligen ett statligt provisorium. Hursomhelst skall vi bygga en tank som fyller ut hela flakytan och därmed blir lägre och rymmer mer men någon stor jättetank blir det inte.

 

Kjell

[/quote']

Var för inte köra med tre sådana småtankar på flaket?

Borde gå att få dit med en liten förlängning och de blir ju som magasin till bössan.

Man kan ju köra ut nya fyllda till brandplatsen på en vanlig pickup och lyfta på dem allt eftersom de tar slut.

Enklare än att få fram en tankbil för påfyllning som kanske behövs någon annanstans.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi
Så därför var det läge att provköra den dieselkonverterade 206:an med skogsbrandflaket på idag

DSCN0599b.JPG

 

DSCN0600b.JPG

 

DSCN0602b.JPG

Gick ju bra det där' date=' dags för fika!

 

Kjell

 
[/quote']

 

Drool_2.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Kilen
Finns det behov? Det måste vara en ren leksak' date=' har för mig att det är vatten runt om hela Gotland.....[/quote']

Menar du att du på fullt allvar ifrågasätter behovet av leksaker, och det på detta forumPDT_Armataz_02_07.gif

Kjell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...