Gå till innehåll

En annan hemtransport...


Gäst Wingflyer

Rekommendera Poster

Gäst Wingflyer

1314 har kommit hem till Eslöv!

 

Från Örebro blev det 485 km och 105 liter bensin. 90kmh på väg och 100kmh på motorväg. Utrustning: hörselskydd och bensinkort.

 

Av bara farten köpte jag en 1314-hytt till, och den ena ska vi hitta på ngt kul med!

 

Nu ska bara 11-bilen registreras oxo, så har vi snart en hel TPC!

 

//Sten

 

1314a.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

Ett fordon av din typ sågs på väg söder över när vi åkte flakväxlare med 912:an. Vi fastslår att det var du. Jag hade alltså med mig alldeles för mycket utrustning, med tanke på ditt goda resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Wingflyer

Haha, ja så kanske det ligger till? Såg ju din uppladdning och tänkte att jaha, det går nog åt h-e för oss, med nästan ingenting i reserv och inga verktyg förutom de som hör till fordonet...

 

Men ska jag vara riktigt ärlig uppstod ett litet problem vid första tankningen (avslöjar inte var). När tanken var full kom en rejäl stråle ur urluftningsslangens anslutning på tankens ovansida. Slangen var helt av (bilen besiktades u.a. i måndags) och det rann ut ett antal liter på marken medan en stor fläck spred sig under bakre kofångaren. Snabbt som bara f-n hämta hinken med fönstertvättgrejen och tvätta bakrutan ytterst omsorgsfullt så att bensinen på marken försvann i den växande vattenpölen. INGEN av alla som stod och tankade på stationen reagerade på att vi tvättade bakrutan på hytten så länge och så noga. Vi betraktar därför tilltaget som omedelbart preskriberat...

 

Cheers
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst skåne
1314 har kommit hem till Eslöv!

Utrustning: hörselskydd och bensinkort.

Trevlig bil och sparsamt med nödreparationsutrustning underlättar inventering' date=' att resa så lätt är friskt vågat [img']smileys/PDT_Armataz_02_02.gif[/img].
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ser ut och låter som en fin plåt 13 PDT_Armataz_02_02.gif lite dryga 2 liter milen med den marsfarten är ju helt ok.

verkar bra i plåten av vad man kan se, lite slipning och färg så har du en pärla PDT_Armataz_02_30.gif
Och ni måste ju bedömt den ok , med tanke på utrustningen ni tog med, friskt vågat hälften vunnet PDT_Armataz_02_23.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Wingflyer

Mja, får väl vara ärlig och säga att det fanns en beredskap här hemma för eventuella problem. Fast långt att köra med verkstadsbilen från Skåne om något gått sönder i Närke...

 

Hytten är i mkt bra skick, en skada på den bakersta plåten på vänster sida. Ser ut som den är pop-nitad, så det enklaste är väl att byta hela plåten? Förarhytten är genomrostad strax under det lilla sidofönstret på höger sida, men för övrig bara ytrost. Hela chassiet är rostskyddat med kilovis underedsmassa och ser ut att vara i nyskick. Bilen har bara gått 1000 mil.

 

Ovanstående är inga problem, men den svarta plasten som sitter runt motorhuven är helt förstörd och måste bytas. har ingen aning om var man hittar en ny!

 

Cheers1314b.jpg1314c.jpg1314d.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Wingflyer

Aha! Tack för tipset! Trodde det var en hel forpressad del. Då blir det Biltema i e.m. och jobb i helgen! Vanligt kontaktlim fungerar väl? Kanske ska lägga på ny ljuddämpning samtidigt?

 

Cheers
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi
Ett fordon av din typ sågs på väg söder över när vi åkte flakväxlare med 912:an. Vi fastslår att det var du. Jag hade alltså med mig alldeles för mycket utrustning' date=' med tanke på ditt goda resultat.

 

[/quote']

 

Ja, flakväxlare räcker ju. PDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Wingflyer

Hmm

 

Har varit på Biltema och handlat svart vinyl. Inte alls som motorhuven, den har ett ganska tjockt och hårt plastskal. Biltemas vinyl är som tyg och jämförelsevis väldigt tunnt och mjukt. Så frågan är, ny isolering och Biltemas tygvinyl, eller försöka hitta original?

 

Cheers
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...