Gå till innehåll

volvo t25


Gäst vedan

Rekommendera Poster

Gäst vedan

Hej jag har skrivit detta inlägg på maskinisten.net men provar även här för av gammal vana vet jag att här finns kunskap om det mesta och snabba svar brukar det ju va !!!

 
 

 

Fabrikat och typ: volvo

t25

hej hoppas på hjälp här..min t25 har blivit

orkeslös vid belastning. den gick fint i höstas och nu när jag startade den

efter vintern så går den fint på tomgång men dör när jag försöker köra.tänkte

rengöra förgasaren men kanske någon här vet direkt vad som kan vara problemet.

jag kör på bensin //jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst vedan

har varit ute nu och lyft ur motorn dotterns a-traktor med traktorn. bluddrar hela tiden och svartryker så det blir nog en helgenomgång i helgen. Volvo är en livs stil-inget man bara körPDT_Armataz_02_13.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ake64

Svartryker!

 

Stänger flottören? Det låter lite som samma fenomen som när man kör med choken fullt ute fast motorn är varm. Din första tanke att göra ren förgasaren känns som en bra ide tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Norrhyttan

Man får göra ren förgasaren lite då och då på gamla traktorer. Det är ofta mycket skit i tanken. Ett bra filter är förstås vettigt, men skit blir det ändå.

Antar att det är ett ställbart munstycke i förgasaren? De har en tendens att rubba sig själva, förmodligen på grund av vibrationer. 
T25 är ju en bensintraktor, medan den i övrigt identiska T24 är uppsatt för fotogen. En sådan går aldrig riktigt bra på bensin. Storebror T31, som jag har, är också en fotogentraktor, men den går utmärkt på bensin.
Konstigt, det där.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst vedan

yes !! föregående ägare har haft isär förgasaren och sedan andvänt packning på tub. den tålde nog inte bensin för det var fullt men gummislamsor och gegga från packmassan i förgasaren . nu går den som en raket igenPDT_Armataz_02_03.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...