Gå till innehåll

En lyckad besiktning igen


Rekommendera Poster

PDT_Armataz_02_03.gif Så var det åter dags att besktiga Suggan. Hade kollat innan så att ljus och blinkers fungerade, och så tutan förståss. Finns det något mer att kolla? Egentligen inte. Suggan drog till sig alla besiktningsmännen i hallen. Chassienumret kontrollerades och befanns riktigt.  Efter ljuskollen, skakades hjulen som satt fast. Suggan fick beröm för frisk ram. Besiktningsmannen som var ovan vid osynkade lådor fick instruktion av nig om att starta på tvåan. "Jag växlar inte, jag kör bara ett varv runt huset", sa han och gjorde.

För skoj skull bad jag honom mäta CO- halten i avgaser. Skall ju inte göras, men kul att veta. Det stannade på 1,4% vilket får anses som mycket bra.

 

Tillbaka efter besiktning.

 

P6130084bes.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja det var en bra besiktning, 

Den där är ju nästan i nyskick, ja eller i väldigt fint skick i alla fall, så den har de nog fått jobba på om de skulle hitta några fel på PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

Grattis!

 

Hade de inte någon äldre besiktningsman som körde osynkat i sin ungdom? När jag sist var och besiktigade TGB 30 nämnde jag något om min sugga. Besiktningsgubbarna ville gärna att jag skulle besiktiga den där, och det snart, de hade nämligen kört radiosugga under värnplikten bägge 2(!).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...