Gäst volvorobban86 Postad 27 Juni , 2011 Rapport Share Postad 27 Juni , 2011 tänkte slänga ut en krok på om någon har koll på santa fe motorer, skulle byta kamrem på en 02a här. men när jag höll på att lossa motorfästet som löper över hela kamremmen så vid sista skruven märker jag att det pissar kylvatten!? har aldrig varit med om detta när jag lossat en sådan detalj som motor fäste, hyundai själva säger byt motor. vattnet kommer ifrån blocket, bulten i fråga det kissar från var ruskigt seg i gängorna. men men byta motor eller inte? ifall det blir motorbyte, värt att renovera en 2,0 commonrail diesel och montera i c202? (vet att jag kanske stavat det förbannade koreanska namnet fel men är inte mer än människa) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst skåne Postad 28 Juni , 2011 Rapport Share Postad 28 Juni , 2011 Hyundai Santa Fe, stavningen till Koreas största och världens femte största biltillverkare har du stavat rätt till. De säljer 5,5 miljoner bilar på ett år. Finns det olika motorer av D4EA, 113 hk och 125 hk? En B 20 A har 82 hk och 160 kpm i vrid. Vikt ca 100 kg En D4EA har 125 hk och 290 kpm i vrid. Vikt ca 200 kg Det skiljer en del på måtten också Hyundai motorn är rätt stor. Har du bilarna på samma ställe är det lätt att mäta. DIMENSION (mm) LENGTH 504 WIDTH 669 HEIGHT 671 Längd 504 mm // Bredd 669 mm // Höjd 671 mm En sådan dieselmotor är ju inte direkt gratis på skroten ca 20000 kr, kanske läge att kolla om det går att täta läckaget? skåne2011-06-28 06:10:50 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.