Gå till innehåll

hyundai santa fe


Gäst volvorobban86

Rekommendera Poster

Gäst volvorobban86

tänkte slänga ut en krok på om någon har koll på santa fe motorer, skulle byta kamrem på en 02a här. men när jag höll på att lossa motorfästet som löper över hela kamremmen så vid sista skruven märker jag att det pissar kylvatten!? har aldrig varit med om detta när jag lossat en sådan detalj som motor fäste, hyundai själva säger byt motorPDT_Armataz_02_04.gif. vattnet kommer ifrån blocket, bulten i fråga det kissar från var ruskigt seg i gängorna.

 

men men byta motor eller inte?

 

ifall det blir motorbyte, värt att renovera en 2,0 commonrail  diesel och montera i c202?

 

(vet att jag kanske stavat det förbannade koreanska namnet fel men är inte mer än människa)PDT_Armataz_02_05.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst skåne

Hyundai Santa Fe, stavningen till Koreas största och världens femte största biltillverkare har du stavat rätt till. 

De säljer 5,5 miljoner bilar på ett år.

Finns det olika motorer av D4EA, 113 hk och 125 hk?

En B 20 A har 82 hk och 160 kpm i vrid. Vikt ca 100 kg

En D4EA har 125 hk och 290 kpm i vrid. Vikt ca 200 kg

Det skiljer en del på måtten också Hyundai motorn är rätt stor. Har du bilarna på samma ställe är det lätt att mäta.

DIMENSION (mm)

LENGTH

504

WIDTH

669

HEIGHT

671

                                                                                                      Längd 504 mm // Bredd 669 mm // Höjd 671 mm

 

En sådan dieselmotor är ju inte direkt gratis på skroten ca 20000 kr, kanske läge att kolla om det går att täta läckaget?

 

 

skåne2011-06-28 06:10:50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...