Gå till innehåll

Barnbilstol i TGB


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Gäst Andreas.E

Hejsan

 

På HMKF´s vinterträff i Trandum var det tid att se om man kunde få en bättre lösning för att kunna ha med barna, speciel efter att jag var ensam med dessa.

 

Nu skall det tydligt tilläggas att jag inte under några omständigheter kör med mina barn i avanserad terräng eller på vanlig väg.. till det är dom allt för värdefulla.

 

Lillpojkens barnstol såg ut att passa perfekt mellan säterna på 11:an, och det gjorde den också. Lösningen surrades fast med spännband ner till fästpunkter bak vänster/höger framstolar. Ett annat spännband fästet i övre delen av barnstolen och i själva lastgallret för att hindra att den skulle kunna åka framåt. Det hela resulterade i att stolen faktiskt sitter bättre fast i 11:an än i våran vanliga bil, imponerande.

 

20070314_093536_Bilstol.jpg

 

Vårt äldsta barn (4år) har en väldigt enkel barnstol som använder vanligt 3-punkts bälte, så denna är inga problem att få på plats.

 

Summerat så fungerade detta kanon bra. Lillpojken satt så gott att han somnade en timma in i körningen.

Så till sist... tänk på barnas säkerhet, detta har högsta prioritet PDT_Armataz_02_43.gif

 

 

Andreas.E2007-03-14 12:30:48

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

lyckliga barn med en sådan far som tänker både på säkerhet och att de skall kunna vara med i skogen och ha det kul, det har du gjort bra PDT_Armataz_02_44.gif : Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...