Gå till innehåll

Litet missförstånd.........


Gäst OBELIX

Rekommendera Poster

Måste få dela med mej av en händelse.

 

Min dotter som går sista året på ett hästgymnasium norr om Göteborg kom tillsammans med en klasskompis hem till Söderköping idag. Dom ska ha praktik några veckor på Malin Baryards gård. Så då ska dom bo hos mej.

 

Nåväl, på väg in till tåget för att hämta dom så stannade jag till på järnhandeln för att köpa några paket sågblad till tigersågen- för jag ska skrota ner två stycken Valpar som står i smedjan.

 

När tjejerna kliver in i bilen så frågar min dotter efter ett tag vad det här är och håller upp paketen med sågblad? Och jag svarar ju- Det är sågblad till tigersågen, för jag ska slakta två valpar i garaget.......

 

Detta är ju helt naturligt för både mej och min dotter då hon mycket väl vet att jag ständigt har ett gäng Volvo Valpar i garaget. Men ni skulle sett kompisens reaktion!!!!!!! Hon måste väl ha undrat vad det var för ett odjur som skulle slakta två valpar- och med tigersåg dessutom!

 

Nu hör till saken att denna kompisen har aldrig varit här, och hennes mamma har varit orolig för att släppa iväg henne så långt bort och hållit världens varningstal om hur osäkert det är att bo hos okända människor.

 

När min dotter förklarat och visat bilder på "mina" valpar så lugnade hon ner sej.......

 

SKREV OBELIX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn

Hahahahaha, den var bra, och i detta fall inte bara okända människor, utan okända människor med gröna bilar, måste vara ännu värre för vissaPDT_Armataz_02_07.gif

/Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...