Gå till innehåll

Det finns ju militära reliker i luften också...


Gäst Norrhyttan

Rekommendera Poster

Gäst Norrhyttan

[TUBE]ph_E66_WegM[/TUBE]

 

Jag var på flygträff på krigsflygfält 16 Brattforsheden i helgen. Fältet är återställt i 40-talsskick med baracker, flygplanslada, utedass och mäss, bland annat. I helgen samlades dessutom ett gäng flygmaskiner där alla utom en hade anknytning till flygvapnet.

Så, en film med en massa flygetyg, alltså!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En film med den inledningsmusiken gör det lätt att komma i bra stämning, bra film och bilderPDT_Armataz_02_02.gif.

Inte mycket vibrationer fastän att kameran sitter ute på vingen, använder du GoPro? 

Det ser ut som att det skakar och ryster en del i de gamla flygplanen men film kvaliteten är bra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Norrhyttan
Inte mycket vibrationer fastän att kameran sitter ute på vingen' date=' använder du GoPro? 

Det ser ut som att det skakar och ryster en del i de gamla flygplanen men film kvaliteten är bra.
[/quote']Det är fruktansvärt tuffa vibrationer i sådana kärror. När kameran satt på Tiger Mothen syns det verkligen. Ena kameran är en GoPro, den andra (som sitter längst ut på vingen) är en CamSports.

I Boeing Stearman är vibrationerna vid vissa varvtal så påfrestande att man får suddigt synfält. Jag skulle behöva gummiupphängt huvud på mig själv...
PDT_Armataz_02_08.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Norrhyttan
Känner du honom? Hälsa från mig nästa gång! Kodord rysk gasmask!

 

Kjell
Nej, jag har aldrig träffat Niclas tidigare, ändå fick jag hänga med en sväng i kärran. Lättsam kille!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Wingflyer

Hej! Väldigt vad det var flyg här idag! Jättekul!!! Idel bekanta ansikten...  Nicke Amrén, Mats Rooth, Kenneth Öhrn, Eberhard Jauer, Henrik Lundh, Niclas Bååth, m fl. Kan det vara flygfältsgeneralen Clerkestam själv som står vid bränslepumpen? Kan bidra med lite mer flygmotorbuller om någon är intresserad? //Sten i Eslöv

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Norrhyttan

 

Hej! Väldigt vad det var flyg här idag! Jättekul!!! Idel bekanta ansikten...  Nicke Amrén' date=' Mats Rooth, Kenneth Öhrn, Eberhard Jauer, Henrik Lundh, Niclas Bååth, m fl. Kan det vara flygfältsgeneralen Clerkestam själv som står vid bränslepumpen? Kan bidra med lite mer flygmotorbuller om någon är intresserad? //Sten i Eslöv

 
Kul! 
Jag hade inte möjlighet att åka med ner till Eslöv på grund av jobb, annars hade jag gärna gjort det. Bor granne med Öhrn (nåja, några kilometer bort) och det var honom jag flög med till Brattforsheden.
Tror inte att Clerken finns med någonstans i filmen, men han var desto mer närvarande på fältet. Försökte få igång allsång med "Pärleporten" i mässen, med tvivelaktigt resultat.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Wingflyer

Hej Norrhyttan!

 

Se där, Nicke och Clerken i en av deras seriösare stunder, haha! Veteranflyggänget i Sverige är väl inte så jättestort, men alla känner alla och missar aldrig ett tillfälle att ge ett tjuvnyp!

 

Om någon på forumet är intresserad av gamla flygplan och har vägarna förbi Eslöv, är ni välkomna att titta in!

 

(Ta med en styrbox till TGB30/40 till rimligt pris så bjuder jag på en flygtur du garanterat aldrig glömmer...)

 

//Sten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...