Gå till innehåll

Lite små buggar


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Gäst Andreas.E

Nu börjar vi bli ett par medlemmar och då kommer det gärna fram lite buggar som man kanske inte sett när vi testade.

 

Svara gärna på denna postingen så skall jag summer upp det som kommer in.

 

Följande buggar vet jaq om i forumet:

 

  • När du väljer "Quote" på ett medelande så visas detta i en vit box. FIXAD
     
     
  • När du skickar upp en bild, står det en massa latin i preview boxen. FIXAD
  • Previews på postningar visar bara ikoner, ej skriven text. Vit ruta... FIXAD
     


  •  
    Lästa trådar (dvs länken till dom) växlar inte färg till "läst"
    på Terrangbil.net förstasidan.

     
     

  • Ikonen
    för trådar med nya postningar har röd(?) färg på texten "NEW".
    FIXAD

  • E-post adressen Terrangbil stavas väl inte med tre "r"? FIXED
     


  • Registrerings-link på forsiden

  • RSS feed:
    Kanskje endre overskriften i newsfeeden til litt kortere og svensk?
     
     

Fler ?

 

Andreas.E2006-10-02 22:23:48

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har noterat följande:

 

1. Lästa trådar (dvs länken till dom) växlar inte färg till "läst" på Terrangbil.net förstasidan. man måste klicka sig fram och tillbaka några gånger samt ev uppdatera sidan för att dom skall växla färg till lästa.

 

2. Röd färg på grön (botten) funkar inte för färgblinda. Ikonen för trådar med nya postningar har röd(?) färg på texten "NEW". Jag är själv färgblind...

 

3. Previews på postningar visar bara ikoner, ej skriven text. Vit ruta...

 

Återkommer om jag hittar nått mer...

 

// Klas
Klas_B2006-09-25 14:27:00
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Det är lite jobb kvar i css filen ja smiley9.gif sedan har jag ett häst jobb med att översätta många tekster i forumet... men det är klart att man skall ha andra saker att göra än bara köra terrängbil då.. he he he

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite jobb kvar i css filen ja smiley9.gif sedan har jag ett häst jobb med att översätta många tekster i forumet... men det är klart att man skall ha andra saker att göra än bara köra terrängbil då.. he he he

 

Japp' date=' nu äre bara å parkera elvan![img']http://www.terrangbil.net/_forum/smileys/smiley36.gif[/img]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
Preview vindu når man skriver innlegg har hvit bakgrunn og hvit text.

 

Endre enten textfarge eller bakgrunnsfarge i .css-filen?

 

 

 

Fixat problemet med Preview, tillsammans med att "Quote" visades i en

vit box. Vidare är den latinska teksten fixad nr du skickar upp en bil

till servern.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Andreas.E2006-09-25 21:27:36

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är att rapportera som bugg men:

 

 

 

1. Upload av bilder verkar inte vara helt funktionellt för alla. Okej, nu fattar jag: Det är skillnad på "Quick reply" längst ned på tråden och "Reply" -knappen till höger på varje post... På quick reply så finns ej alla funktioner som tex uppladdning av bilder.

 

2. Vore fint om man kunde ladda upp bilder i ett PM, alltså enbart för att visas i det PM:et.

 

3. Markören näst intill osynlig mot bakgrunden när man skriver postningar pga dess färg (är den blå eller?), försl*g: Ha samma färg på markören som textens färg, dvs svart.

 

4.E-post adressen är sannolikt felstavad på sidan för kontaktuppgifter. Terrangbil stavas väl inte med tre "r"?

 

 

 

// KlasKlas_B2006-09-26 16:58:28

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
Er cache-tiden for RSS på 9600?

 

Det tar ca 15 minutter fra innlegg blir skrevet til de dukker opp i eksterne newsfeeds.

 

 

 

Hei Trond

 

 

 

Varit hela dagen på Romeriksåsen och fick testat RSS funktionen, men

jag hade inte det problemet. Det gick inte mer än 30sek från jag

postade tills den syndes i mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

2. Vore fint om man kunde ladda upp bilder i ett PM' date=' alltså enbart för att visas i det PM:et.

 

3. Markören näst intill osynlig mot bakgrunden när man skriver postningar pga dess färg (är den blå eller?), försl*g: Ha samma färg på markören som textens färg, dvs svart.

 

4.E-post adressen är sannolikt felstavad på sidan för kontaktuppgifter. Terrangbil stavas väl inte med tre "r"?

 

 

 

// Klas[/quote']

 

2. Den funktionen finns inte i denna versionen av forumet. Kanske är det något som kommer i framtiden.

 

3. Skall gå igenom detta och se på bakgrundsfärgerna för att få upp läsbarigheten.

 

4. Opppsss... den är nu fixad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat Andreas!

 

 

 

Har hittat en bugg till: När man infogar en URL med knappen i formuläret så får man med "=%20" innanför taggarna, så man får gå in och editera för hand för att länken skall fungera. Alla kanske inte kan mecka html och taggar etc... Skulle tro att =%20 pekar på forumet?

 

 

 

Editerar man en post hamnar tex URL (infogad med knappen) sist i texten oavsett var man står med markören i texten.

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hvis jeg husker rett så er %20 hexadesimalkode for "underscore" (_) adressen til forumet starter jo med den.

 

Virker som at WYSIWYG-editoren forsøker å oversette spesialtegn til hex i stedet for ASCII.

 

Tror dette har med editoren å gjøre, og ikke forumet..

 

 

 

Andreas: Snakker vi om samme funksjon?

 

Varit hela dagen på Romeriksåsen och fick testat RSS funktionen, men jag hade inte det problemet. Det gick inte mer än 30sek från jag postade tills den syndes i mobilen.

 

 

 

Har du RSS-leser på mobilen? Jeg tenkte på RSS 2.0 funksjonen som brukes av "syndicate"-lesere i xml

 

(f.eks. bruker newsfeeden på laplander.nu 15 minutter på å oppdatere din feed mens den bruker 3 minutter på alle andre). Jeg har stilt den inn på versjon 2.0

 

Bruker du kanskje en annen versjon her?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
Bra jobbat Andreas!

 

 

 

Har hittat en bugg till: När man infogar en URL med knappen i formuläret så får man med "=%20" innanför taggarna' date=' så man får gå in och editera för hand för att länken skall fungera. Alla kanske inte kan mecka html och taggar etc... Skulle tro att =%20 pekar på forumet?

 

 

 

Editerar man en post hamnar tex URL (infogad med knappen) sist i texten oavsett var man står med markören i texten.

 

 

 

// Klas[/quote']

 

Det är inga problem att ändra url´n för mig så att den skulle bli http://www.terrangbil.net/forum så att det fungerar bättre.

 

Skall se på det ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Andreas: Snakker vi om samme funksjon?

 

 

Har du RSS-leser på mobilen? Jeg tenkte på RSS 2.0 funksjonen som brukes av "syndicate"-lesere i xml

 

(f.eks. bruker newsfeeden på laplander.nu 15 minutter på å oppdatere din feed mens den bruker 3 minutter på alle andre). Jeg har stilt den inn på versjon 2.0

 

Bruker du kanskje en annen versjon her?

 

Jag har en ny SonyEricsson med RSS på, och på denna fungerar det fint. Men jag kan inte på stående fot vilken versjon som kommer med forumet, skall se på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Forslag:

 

 

 

Øverste link på forsiden heter "Til forsiden". Klikker man der, så kommer man til forsiden...

 

..men der er man jo allerede

 

 

 

Hva med å bytte den ut med en link som heter "Forum" ? Som tar deg til forumets forside (liste med alle forumer).

 

Da trenger man bare ett klikk for å få oversikt over forumer og innlegg..

 

Og kanskje endre den første linken ((Terrängbil.net: xxxx: xxxx) øverst på forumsidene

 

(Terrängbil.net :Terrängbil :Övrigt - Everything else) så den peker til forsiden?Trond2006-10-06 02:52:29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...