Gå till innehåll

Inbjudan Tuna Gestrike Offroad Lörd 26:e maj 2007


Gäst Klas_B

Rekommendera Poster

Gäst Klas_B

Gestrike Offroad hälsar alla med terrängbilar (alla märken) välkomna till körområdet Tuna som ligger strax norr om Sandviken.

 

 

 

Samling kl 09.00 lördagen den 26:e maj 2007, Pingstafton.

 

Förarmöte kl 10.00. Körning hela dagen!

 

Avgift: 100 kr per bil för endags medlemskap.

 

 

 

Mer info på http://jonhund.suddenlaunch3.com/index.cgi?board=akti&action=display&num=1174299387

 

 

 

Välkomna!

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

INGEN VIKTBERGÄNSNING bara de som vägverket har utfärdat på allmänväg när du skall dit PDT_Armataz_02_11.gif så kom gärna och testa vårt 22 hektars omeråde. mvh Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Gäst Klas_B

Ja, nu räknar man ner mot lördag. Har skaffat några extra patroner smörjfett, för på lördag blir det garanterat lerbad. Sist vi körde i "lerhålet" fick jag sjögräs i fläkten....

 

 

 

Få se om Hasses pickisvalp får bli döpt i lera?

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

ja  det är klart den ska, jag lär ju prov köra över (bron) vi fixade i vintras och jag lägger väll mej i dina spår så du kan dra loss mej om det blir så djupt att den stannar, då jag nu mera har några uppsättningar tändelar så skall det på nya till på lördag och fördelarlocket silkonas tätt PDT_Armataz_02_02.gif, men blir det någon tjuv star med natt körning på fredag ? jag är sugen i alla fall, nu har jag ju renoverat upp koplingen så den skall väll hålla tycker jag PDT_Armataz_02_30.gif : Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Har inte hört nått om det finns intresse för mörkerkörning tjuvstart redan på fredagkväll. Troligen icke. Långväga gäster (från Östersund, Örnsköldsvik samt Stockholm) kanske nöjer sig med inkvarteringen på fredagen, nånstans i närheten av Högbo vad jag förstår.

 

 

 

Apropå bärgning... tag med dina långa bärgningsstroppar igen Hasse... myren jag tänker på är en annan vi testade sist.... den myren jag tänkte testa på lördag är både längre, bredare, blötare, djupare, lerigare... och...  och..  ...ja, alldeles underbar!

 

 

 

// KlasKlas_B2007-05-22 12:55:54

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Dom som reser till Tuna (Sandviken) blir inte besvikna! Ett mycket kompetent och omväxlande körområde på 22 hektar. Delvis mycket tufft! Några riktiga blötmyrar, gott om steniga sluttningar, diken, rasbranter, slyhygge, fina körspår med fast botten, trollsk gammelgranskog.... ja allt man kan önska sig!

 

 

 

Kan upplysa herrar sörlänningan om att Tuna minsann ligger mer centralt i Sverige än vad småland gör... nu är ja ju lite lokalpatriot då va.... norrlänning, stolt dessutom!

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

stroparna är lastade och klar motorsågen är också lastad samt halva verktygs låderna, jag har varit ute och dagit om stömmen till en separart säkrings plint bak och klammat fast dem samt gjort slut på svetstråd när jag försärkte baken, men nu sitter bakluckan som den skall, smord och fulltankad det är bara att invänta lördagen men det blir väll och små pula med nogot ändå skulle jag tro, något hittar man väll på PDT_Armataz_02_23.gif 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja du Erik det låter som om det får bli det faktiskt...

"den myren jag tänkte testa på lördag är både längre, bredare, blötare,

djupare, lerigare... och...  och..  ...ja, alldeles underbar!

"

 

suck va ljuvligt det låter

 

lite nya däck snart baraPDT_Armataz_02_29.gif

 

 

jkb2007-05-22 19:14:43

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Kanondag! Toppenväder och lagom blött i markerna! Slänger upp några smakprov på bild.... H. Hansen kommer säkerligen med ett mer utförligt bildcollage...

 

 

 

20070527_002447_1DSC04124.JPG

 

Mest publik lockades till "Lerhålet", en mindre myr med fast botten och ca 7 dm djup lera/sjögräs...

 

 

 

20070527_002624_2DSC04127.JPG

 

Syns tydligt hur trevligt man haft i smeten...

 

 

 

20070527_002711_3DSC04099.JPG

 

Tvärr satte lerbadet "vissa" spår i luftfiltret... jag måste skaffa snorkel!

 

 

 

20070527_003744_4DSC04146.JPG

 

Valphörnan var ganska välrepresenterad, 5 st småvalpar och 3 st C300 6x6. Totalt kunde vi räkna in 30 fordon, varav 2/3 delar kom utsocknes ifrån.

 

 

 

20070527_002825_5DSC04151.JPG

 

Träffens mest potenta fordon var nog denna TGB-22 (kortad 50 cm), med 38.5x16x16 Baja Claws. Höjd ca 15 cm. Och med ett maskinrum innehållande V8:a och automatlåda över bakaxlarna!!!!! Så skall ett 6x6 bygge se ut!!!

 

 

 

20070527_003053_6DSC04155.JPG

 

Fungerade helt ljuvligt på vår blötmyr. Relativt jämnt axeltryck på alla 3 axlarna. Och med ett MÄKTIGT ljud vid gaspådrag. Notera barnstolen uppepå fd. motorluckan. Byggherren bjöd frikostigt på rediga hjulrensningar. Ett riktigt 6-hjulsspinn drivet av V8 med automat ger riktig ståpäls!

 

 

 

// Klas

 

 

 

Klas_B2007-05-27 01:04:20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

En helt underbar helg som bjöd på en massa roligt PDT_Armataz_02_43.gif. En massa trevliga fordon som jag har jagat med kameran både film och foto, samt lite egna bravader både på fast mark och i ovan nämda ler hål, tre timmars högtryks tvättning i dag bara för att få valpen körbar hem, och det syns knapt att den är tvättad PDT_Armataz_02_23.gif lera långt in i hytten och sjögräs hängande överallt det kommer att ta tid att få den ren igen PDT_Armataz_02_07.gif.

Jag skall sätta mej och föra över bilder och filmer samt skriva en mer detaljerad redogörelse från tuna med början i kväll, så i morgon så kommer det både film , foto och text , allt för omfattande för att hinna få ut det i kväll, men den som väntar på något gott PDT_Armataz_02_11.gif . mvh Hasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...