Gå till innehåll

Mellan Bjurbäcken och Sunne


Rekommendera Poster

Suggor i ladorna i hemtrakten. Fler finns.

 

Den första är ombyggd till A-traktor med flak 1985. Har Perkins diesel och flak. Senast i trafik 1989. Bakdelen av taket, bakdörrar, stänkskärmar m.m finns. Är till salu. Ev kan Volvo 912 6x6 följa med på köpet (samma axlar?)

 

20061003_002627_Volvo_Sugga.jpg

 

 

Ytterligare en Sugga i Värmlandsladorna. Allt avplockat p.g.a. en avsomnad renovering såsom motor, drivlina, bensintank m.m. Men allt finns.

 

20061003_003025_Volvo_Sugga_2.jpg

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Sugga är ju bara nåt av det grymmaste som finns! De verkar tåla det mesta. Bevisen är ju bilderna ovan...

 

Tänka sig att Försvarsmakten har byggt en ROD... smiley36.gif 40-talsdesign och ombyggt. FRÄNT!

 

Tänk förresten att ha haft den A-traktorn... Men jag hade PV Sport när jag tog körkort! Får trösta mig med minnena från den, härlig bil.
omega24v2006-10-03 07:10:26
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
  • 2 months later...
Gäst vlmjonny

Tjenare... suggan som är på den nedrebilden är en TP21/RAPTG 915?? om den är komplett och fortfarande finns kvar så är det bara priset jag undrar över, så kanske vi kan göra affär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja suggan på nedre biden är komplett men ej körbar. Vattenpumpen är kass och förmodligen mycket mer. Ägaren är inte villig att sälja i dagsläget.

Sist jag var i kontakt med ägaren av den övre Suggan ville han ha 15.000:-

Det finns en superfin Sugga på Blocket, även den i Värmland, pris minst 95.000:-

Stor risk för att den går till Tyskland.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Vet en som köptes kring 1980 på det viset, Seglarn. Kördes i princip direkt hem och ställdes i en lada. Det skulle vara ett nöje att få se denna klenod i verkligheten. Helt orörd sen den lämnade Kronan. Till salu med största tveksamhet och i så fall med Prisbild Dyr. omega24v2007-11-30 19:22:15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...