Gå till innehåll

Terrräng Mazdan


Gäst H.Hansen

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

Hej i dag har jag varit ut på en liten tur med Mazdan och provat den på lite oplogade vägar samtidigt som jag skulle ta ett prov fiske på favoritstället, så laddad med matsäck fiskegrejjor samt lill winchen och snö kedjor gav jag mej av i vår solen, jag körde några km norrut mot Edsbyn och tog sedan av på en mindre skogs väg, till min förvåning hadde de plogat vägen så jag passade på att kolla om det var något drag i Mazdan och v6an mulrade på samtidigt som jag for i väg sladdandes efter skogsvägen, den gick väldigt trevligt och höll sej bra på det hala under laget även i hastigheter över 100kmh, men när jag lekt mej fram några km så hadde plogbilen vängt av till ett grustag och vägen framför blev oplogad, då det var några km kvar till den tänkta fiske platsen, så tänkte jag att nu får jag se om bilen är bygd för lite sämre vägar och ett par decimeter snö och jag hadde ju grejjor att komma lös med om jag skulle fastna, och den knallade på ganska fint trots väglaget ända tills jag skulle vända bilen då så skrapade snön obarmhärtigt i underredet och jag blev hängande. så fram med winch kopla och dra väl uppe så slängde jag på kedjorn, sedan laddade jag på in erter vägen jag skulle vända på men då fick jag ge mej och lägga i backen samt köra ut och försöka vända, tyvär så fick jag lite väl hög fart och ABS en ville inte stanna bilen där jag ville så baken i diket och winch fram så snar var jag på vägen igen och kunde plocka fram fiske utrustningen och smyga ner till ån samt ta en välbehövlig kopp kaffe, ja någon fisk blev det inte den här dagen heller men jag hadde ju haft kul både innan och när jag provade få fisk så en lyckad dag endå mvh Hasse ps foton följer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

början på fastkörningen

20070324_182047_första_stoppet.JPG

den satt lite

20070324_182116_första_stoppet_.JPG

men med lill winchen kröp den snart upp

20070324_182258_lill_winchen_ko.JPG

så jag provade en bit till

20070324_182536_uppe.JPG

och med kedjor kom jag ganska långt innan snön blev för djup

20070324_182635_på_med_kedjorna.JPG

sedan var det bara trycka gasen i botten och backa

20070324_182845_va_var_det_inte.JPG

tyvär så ville ABSen inte stanna när jag ville

20070324_183204_backat_lite_för.JPG

och jag hadde kommit in en bit så jag han få lite fart

20070324_183300_bara_att_kopla_.JPG

så fram med winchen igen

20070324_183428_uppe_på_fast_ma.JPG

och snart var jag på vägen igen

20070324_184032_lite_kaffe_inna.JPG

och kunde gå ner till vindskyddet och ta en kaffe

20070324_184158_bara_att_ge_sej.JPG

sedan ut och jaga fisk med flugspöt

20070324_184224_nedstöms_med_br.JPG

i en trevlig å

20070324_184256_ån_ovan_vindsky.JPG

ha det gott mvh Hasse PDT_Armataz_02_41.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik

När jag någon gång kör fast ska jag tänka på alla vinschningar och fastkörningar du har berättat om. Det kommer garanterat hålla humöret uppe en stund extra! PDT_Armataz_02_43.gif Med en positiv attityd och lite envishet kommer man mycket långt (bevisligen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Chrille
Du Hasse... du måste verkligen få igång Valpen PDT_Armataz_02_40.gif

 

PDT_Armataz_02_39.gif

 

PDT_Armataz_02_07.gif

 

Tack för kvällens garv hasse! Du verkar inte ha speciellt tråkigt när du är ute och far PDT_Armataz_02_11.gif . Det såg ut som ett riktigt fint fiskeställe så det var säkert värt ett par winchningnarPDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja man har inte roligare än men gör det, och ja det var värt att ta sej dit fick flera timmar vid å kanten men ingen fisk, och winchen lärade provas efter den misslyckades att dra loss kompisen ur kron diket, men nu vet jag att den funkar till normala tokigheter PDT_Armataz_02_43.gif Andreas jag skall under och skruva på valpen i morgon lära bara hämta nya krafter en dag, jag har inskaffat allt för att sätta tillbaka tanken och riva av bakaxel + låder för lite omkastningar sedan skall den nog rulla PDT_Armataz_02_02.gif : Hasse H.Hansen2007-03-24 20:41:51

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.

kul när siktet är inställt då ska man bara fram så är det! haha

sen att komma fram till ett så fint ställe är som du säger värt allt slit!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja det kan jag tänka mej , det rullar inte så många 929or från slutet av 80telet nu som jag sett i alla fall, men det är lite av en lyxbil med tanke på motor storlek och utrustning, och man åker fint i den PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst chrille_rieju

 

 

 ja men jag kommer knappt ihåg vår vi sålde den då jag var runt 7 men din e väll en sedan?  vår var en coupe med lyktor som på 323f alltså såna som åker upp den var grå med sollucka mycket mer vet jag intePDT_Armataz_02_30.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Den här tråden har jag totalt missat!!! Det var attan varu far fram me Mazdan. Fränt!

 

Jo, jag minns er nietjunia, Chrille. En Coupé med fällda lyktor. Den var speciell. Men det var ett tag sen, som du skriver.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...