Gå till innehåll

c202 bromsar


Rekommendera Poster

var ett bra tag sen man var här.... men är nu tebax.

 

 

 

satte mig ner och avnjuter en "old speckled hen" (rekomenderas)

 

 

har vissa funderingar på detta med bromsar....

 

 

vill bygga om dom. iden som den är med vissa frågor:

 

riva ur huvudcylinder och ersätta med en kopplingshuvudcyl som i sin tur påverkar en slav som trycker in i den "riktiga" huvudcylindern.

 

funderar på att nyttja en bronco H-cyl. 1/16" tror jag... skulle det funka mot storleken på hjulcyl?

 

trummorna får bo kvar en stund till...

 

 

 

sen funderar jag på detta med att 202an har ju triangelsystem.... hur ska jag draledningar då?

 

någon detalj på tex volvo 240 jag kan nyttja?

 

 

tacksam för ideer och tankar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åker med kopplinghuvudcylinder och bmw merca slav bultat pÅ wv lt servomed lt huvudcylinder funkar men lt cylinder är gränsfall i volym tror bilder finns nÅgonstans pÅ forumet fanns iallafall tidigare innan uppdateringen annars googla pÅ bilder och c202 bromservo sÅ dyker mitt servo upp en bit ner pÅ sidan.

 

Men enklast och bäst är att slippa göra en extra krets utan leta upp en liten klocka sätta den direkt vid pedalen ev stÅende upp under instrumentpanelen och sen bulta dit c202 stora huvudcylinder.

 

triangel ska du ha en cylinder fram pÅ vadera sidan samt ett bakhjul per triangel, lastavkännarna kan du rationalisera bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...