Gå till innehåll

Volvo tgb'er Fyn og Jylland


65corvette

Rekommendera Poster

Hej igen

 

Så blev der købt diesel. Dog blev planen ændret fran1993 landcruiser til 6cyl. 3.3 patrol td med 5 gear . Landcruiseren er umulig at finde under 4000 euro , men patrol er jo solgt i millioner herhjemme. Der kører allerede en ved Esbjerg med samme motor så det skal nok komme til at virke(itc303.dk)

Dog kun115hp men et moment som en kampvogne. En intercooler på og lidt trylleri skulle vi nemt kunne ramme 130hp og et moment på 350nm .den er 24v fra fabrikken så slipper jeg også for meget bøvl. Også med kardan bremse som p bremse.

Jeg tror det bliver kanon. Pris motor,gear og kardaner 4000dkr komplet

Henter den i uge 8 og så er det igang

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

 

Så blev der købt diesel. Dog blev planen ændret fran1993 landcruiser til 6cyl. 3.3 patrol td med 5 gear . Landcruiseren er umulig at finde under 4000 euro , men patrol er jo solgt i millioner herhjemme. Der kører allerede en ved Esbjerg med samme motor så det skal nok komme til at virke(itc303.dk)

Dog kun115hp men et moment som en kampvogne. En intercooler på og lidt trylleri skulle vi nemt kunne ramme 140hp og et moment på 400 .den er 24v fra fabrikken så slipper jeg også for meget bøvl. Også med kardan bremse som p bremse.

Jeg tror det bliver kanon. Pris motor,gear og kardaner 4000dkr komplet

Henter den i uge 8 og så er det igang

Lyder godt og så til en rimlig pris  :) . Har selv haft en Nissan Patrol godt nok en 2.8 TD som bus. Den var ikke den hurtige, men hold op den træk godt. Selv med 3500 kg på krogen :wub:  blev desværre stjålet her Norge for et år siden  :( ..  Hade helt glemt, at de gammel 3,3 patrol motor kørte på 24V, skulle også være rimlig solide. Har hvis også noget med, at de kan være lidt tørstige  :D  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Nowak

 

Ja tror selv på det bliver godt. Jeg snakkede med itc303 igår og han mente hans gik 7-8 km/ l. Talte med en anden igår der har en patrol og han siger at hans går lige under ti. Lidt bedre end mine ca2km/l med b30 smil.

Bare jeg kommer op på 7-8km/l er jeg tilfreds.

Ja de trækker som en rumfærge. Selv med stor trailer på , det syntes jeg er for fedt.

Og nej de er ikke hurtige, men ja så må corvetten jo en tur ud at køre hvis det er 0-100eller 0-240 der tænder mig den dag smil

Glæder mig helt vildt til at få den i . Den har redline på 4300rpm ,med de dæk jeg har på kører den ca3700 rpm ved 90 . Jeg mener at gearkassens i 5 gear er 0,83 så ryger den ned på lige over 3000rpm ved 90. Jeg håber også at få fat i gearinger fra en tgb11 så jeg kan få yderligere rpm af hvis jeg husker ret er forskellen 18-20% så er vi ved at være på 2500rpm ved 90 så tror jeg ikke det er muligt at komme ret meget længere ned smil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kaj,

 

Vores tur er ikke HELT planlagt endnu, men umiddelbart så ser det sådan her ud:

 

Vi kører fra Falster Torsdag morgen - tager nok færgen tårs-spodsbjerg. Regner med at være i Aarhus om eftermiddagen og så kører derfra mod Skagen fredag. Når vi slutter om Søndagen, så tager Mette og jeg til Hurup (Der har lige været tilbud på overnatning på Hotel Tinggården + 3 retters gourmet middag + adgang til sydthy spa ;-)) og så tager vi derfra onsdag morgen og kører til Århus og tager Århus->Kalundborg og tager den vej hjem.

 

Men stykket fra Århus->Skagen kan vi nok godt følges ad, tror også der er et par andre valpe der tager den vej. De skriver lidt på volvooffroadklub.dk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lige lidt ændringerne i planen, regnede lige sammen hvad der bedst kunne betale sig.

Enten:

 

Tårs-spodsbjerg færgen, total kørekilometer til skagen er 491km og så skal der betales 260kr per vej til færgen.

 

Hvis jeg kører til kalundborg og tager færgen til Århus, så er der 359km (fra falster til skagen) og har lige købt færgebilleter til 280kr for en retur billet. Afgang Torsdag d 28 Februar kl 10:15 og hjem igen Onsdag kl 14:00 - det må man sige er en god pris.

 

Så ialt sparet 132km hver vej + 120kr hver vej. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Igen

 

Så er der stort set bestilt tgb 11 udvekslinger i England. Hvis der er flere der mangler til en tgb13 eller 20 koster de ca 10500kr leveret(for 3 gearinger). Hvis der er andre der skal have et sæt med giv lyd fra jer hurtigt, da jeg regner med at bestille imorgen, og der er begrænset antal så hvis i skal være sikre så skal det snart være.

 

En tgb 20 henter over 20% lavere gearing og en tgb 13 ml 14-18% . Kan ikke lige huske gearingen på en 13.er

Med 37 tom. hjul 0,83 i 5gear og 100 km/t kommer den til at snurre 2950 rpm eller ca 2600 ved 90 km/t

 

En tanke: hmmm kan man finde en 6 gears med 0,83 i 5.gear og ca 0.65 i 6 gear. hmmm det her tager sku snart overhånd det her. heheheh

 

Lige checket det. Man går fra 7,08 til 5,99 altså 15,5%på en 13'er

 

 

bk@fynsnaturpleje.dk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...