Gå till innehåll

ska jag...?


Gäst pansarkexet

Rekommendera Poster

Gäst pansarkexet

har funderingar på att skaffa mig en 13 bil, å nu såg jag att det snart  är auktion hemmavid (norrköping). vad kan en 13bil kosta och hur reggar jag den civilt (kostnad å så vidare).

är tacksam för alla förslag, råd å tips.PDT_Armataz_02_38.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst putte

Den är redan reggad när du köper den. Prisbilden? Vad ska man säga? 20000-40000 kr. Allt beror ju på hur bilen ser ut å hur många som vill köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst pansarkexet

tack för svaret!!

en fråga till...vad kostar den att försäkra????

vill ju sååå gärna ha en, men vill veta lite mer innan jag köper en.

(märks det mycket att jag är novis på området)....??PDT_Armataz_02_05.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst chgus

"Funderar på" ?

 

 

 

PDT_Armataz_02_44.gifDet är väl klart du ska. De fasta kostnaderna är inte speciellt höga.

 

Ägna gärna liten tanke åt auktionsteknik och förberedelser.

 

 

 

Du vet väl varför 11/13 är bredare än valpen? Det är för att hela leendet skall rymmas i bilen när man kör! PDT_Armataz_02_30.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Eftersom 11 och 13 är mer än tretti år, så är de skattebefriade, så det är en kontrollbesiktning som regel och försäkring som kostar. Har du bara B-körkort och ska köra 13, så måste du klassa ner bilen och regbesiktning + kontrollbesiktning kostar kring 1500 har jag för mig.

 

Det var väl ungefär vad som redan var skrivet i svaren ovan. Som vanligt har Mr Babbel haft lust att skriva nåt i alla fall, så det blev väl en sammanfattning då. PDT_Armataz_02_30.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...