Gå till innehåll

38,33 min film hur göra


Gäst H.Hansen

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

Hej jag har samlat i hop mina filmsnuttar från tuna den 3 mars, och skall försöka klippa till det till något som är sevärt, tänkte använda windovs movie maker och lägga upp dem någonstans ev you tube totalt är det 38,33 min film, är det någon som kan med det programmet eller kan rekomendera något annat eller någonstans att lägga upp dem.

 

Jag har ej någon erfarenhet av detta men jag förstår att jag inte får lägga på musik i bakgrunden om jag ej har tillstånd eller någon gör musik åt mej,

 

Hur har ni andra som gort filmer betett er ? undrande novis på detta PDT_Armataz_02_15.gif. Jag har tillstånd av alla som råkat fastna på bild att lägga ut det : Hasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst chgus

Jag har en Mac och där finns lite prylar medskickat från start.

 

 

 

Med "Garageband" kan du dra ihop en musikslinga av komponenter, så är musiken fixad utan rättighetsproblem.

 

 

 

Sedan klipper man ihop videon med IMovieHD, packar för webb och lägger upp nånstans.

 

 

 

Har slutat helt med PC, tröttnade på virus etc.

 

Kan hjälpa till om det skulle behövas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Jag har klipt i hop en film som är stax under 10 min men den är endå för stor för you tube då de inte får vara större än 100 mb och min film är på 507 mb så allternativet är att klippa ner den i fem småsnuttar eller hitta någonstans det går att ladda upp den,

 

Sedan har jag ca 20 min till i klipp som bara behver klistras in i en någorlunda bra ordning och läggas ut det är gort på en timme eller så men tycker inte det är någon ide att fortsätta om jag inte får ut dem någonstans, inget kul att ha hela burken full med filmer som jag ej kan lägga ut.

 

men det fins eventuelt ett alternativ och det är att packa i hop filmen och låta de som skall se den zippa upp den när de har tankat hem den på sin dator, får se hur jag löser detta, jag är ju bara lärling på detta med film än, och ingen data hacker, så jag lyder under goda råd från andra som kan PDT_Armataz_02_15.gif, mvh Hasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mikal

Du ska kunna komprimera filmerna i Movie Maker så att dom tar mindre plats.

Antar att nån är duktigare än mig på Movie Maker, men ge inte upp för vi vill

se lite film. :-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

jag jag hadde inte gjort klart men nu så när jag gör den för webb sidor så blir den väldigt liten 3 mb och när jag bränner ut den på skiva 38 mb så nu gäller det att hitta ett sätt att få ut den med en storlek på runt 40 mb då är det bra bild på fullskärm får klura lite till kanske kan lägga in den från skivan eller nått ? : Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

nu håller jag på att ladda upp på you tube under namnet hassehansenvalp3314 och lägger in en länk så fort det är prosessat och klart mvh Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

 Här kommer den första delen av mars turen på tuna omerådet PDT_Armataz_02_02.gif.

 

Obs var snäll i kritiken då filmen är gord med en vanlig digitalkamera och är min första produktion PDT_Armataz_02_15.gif mvh hasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

F,,,n åsså PDT_Armataz_02_37.gif

Går ju inte att spara ner å se offline,,

Få kolla den när jag har mer tid,, men de första 10sekunderna var de godkänd musik i allafall PDT_Armataz_02_44.gif

//Danne

 

Ahaaaa,,, inte 30 minuter lång längre,,

nu har jag sett den å detta är ALLTID kul att se,, PDT_Armataz_02_05.gif

//Danne
danneape2007-04-13 20:40:12
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som alltid är det kul att se hur det går till i skogen, de flesta slirade omkring utan kedjor. Det började lite olycksbådande med "Den sista färden" -jag hoppas det blir fler färder.

 

/Calle
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Det är första delen i en triologi då man bara får lägga upp max 10 min på you tube, men nu vet jag hur jag skall göra så då går det ganska snabt att komma ut med del 2 och 3.

Får se om det fins tid på söndag : Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...