Gå till innehåll

takräcke


Gäst mattias

Rekommendera Poster

Gäst mattias

Min tgb 11 radiobil är utrustad med takräcke inklusive stege.Är detta ett ovanligt tillbehör ?, för jag kan inte påminna mig att jag sett nån mer ute på träffar eller på bild.Eller är det få radiobilar ute på marknaden helt enkelt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik

Är det denna modell du menar?

20070404_103314_M5180-111713.jpg

 

En vanlig Radioterrängbil 1112 har inget takräcke, däremot denna variant kallad 1117. Inte så vanlig, men det har sålts några på auktion. Vet ej vilka övriga detaljer förutom takräcket som skiljer. Har den annan utrustning som du inte sett på "vanliga" 11-bilar? Vore intressant att höra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mattias

Ja ,och det där bockade plåtfästet under räcket har jag också.På vänster sida räcket hänger avgasrörförlängaren eller vad den heter på fackspråk.Inredningen mitt i bilen består av en 3sits med värmefläkt under,extra batterier på höger sida om motorn,ett klaffbord med radio rack mm ovanför .plastskivor att täcka för fönstrena med.Bilen är helgrön ej camo.Jag kanske har en 1117 då ,jag ska titta om det står nåt i dom papper jag har om bilen.Nackdelen med takräcket är att det inte går att öppna takluckan.Min bil kommer från auktionen i kristinehamn för ca 2 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

På min 1313 står typen på en skylt innanför passagerardörren, alltså på utsidan på höger sida om förvaringsfacket på "instrumentpanelen". Kolla där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jepp... luckan har man kanske inte så mycket nytta av, utom på älgpasset förståss... hmmm -med stege upp och allt. Det skulle kanske funka bättre med en snurrfåtölj på takräcket under älgjakten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jepp... luckan har man kanske inte så mycket nytta av' date=' utom på älgpasset förståss... hmmm -med stege upp och allt. Det skulle kanske funka bättre med en snurrfåtölj på takräcket under älgjakten...[/quote'] Har du inte gamla Lastbilslavetten med Ryggstöd?

 

Är faktiskt bra sikt från takräcket på Älgpasset.. fast sen var det ju det där med motorfordon o vapen o så...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast sen var det ju det där med motorfordon o vapen o så...

 

Inga problem! så länge man inte använder motorfordonet för att underlätta själva jakten ...du måste vänta så motorn svalnat... innan du kan sätta igång att passa från taket på TGB:n... det var ju faktiskt en person som åklagaren försökte få fälld för att han tagit stöd mot biltaket på passet då han sköt... frikänndes man skall givetvis ta bästa möjliga stöd för säkert skott.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mattias

jag har en tgb111A.MT om jag inte såg fel,enligt skylten.Dessutom är takräcket inte helt likt enligt bild,nu när jag synade noga. Högersidan av takräcket går inte ända ut som på bild.Det slutar ca 25 cm innan och fortsätter med fyrkantsrör  i samma dimension som det övriga understället.Räcket täcker inte hela taket i bredd med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Jag har inget takräcke men några beslag som sitter fast i taket. Vad har de använts till? Se bifogad bild. Osäker på vilken modell bilen är mer än att det är en karossbytt TGB11 så det blir väl en 111C. Ibland heter de ju tex 1112 med radioutrustning. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik

Du hade ju redan fått svar i länken och det stämmer. Fästena är avsedda för remmar som man kan spänna fast skidor (hö sida) och stavar (vä sida) med. Finns även på den kapellförsedda valpen 903. Fredrik2007-04-10 10:37:20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst robban.f

Jag har monterat HUMMER-korg på min 11:a.

PDT_Armataz_02_01.gif

Jobbar på MONT BLANC som tillverkar takräcken. Klart man måste ha en bra korg att sitta på, om man sänker bilen i ett surhål.

Kolla bilder på min fotosida www.forslundfoto.se

2007-03-10_klubbträff bjk

 
robban.f2007-04-18 11:08:46
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Den ser klart ball ut med räcket, din XC300. Men Robban, var är expeditionspackningen nånstans som skall packas på den? PDT_Armataz_02_23.gif Eller är den mest till för att samla "tänne-ved" till braskaminen när du kör på Bråt? PDT_Armataz_02_32.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst robban.f

Hahaha,

du har rätt Erik. Det samlas en hel hög med grenar o diverse jux efter en dag i skogen. Vi skall nog kunna grilla lite korv på lördag. Du kommer väl på Softtrailen, hoppas jag !

 

Några Expeditioner har det tyvärr inte hunnit bli än, men jag har ju ett bra ställe att packa på, om det blir av.

 

// Robban

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...