Gå till innehåll

plassering av tempgiver i kjølesystem for elektrisk vifte


slektning

Rekommendera Poster

Holder på å bygge om fra mekanisk vifte til elektrisk og spørsmålet er hvor det er best å plassere giveren? Har funnet en holder for 32mm rør med plass til 22mm giver. Hadde også vært fint å få vite hva slags giverfolk har brukt ;) vet det ble diskutert på det gamle forumet, men den informasjonen finner jeg ikke igjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Placering vid nedre anslutningen till kylaren verkar vara genomgående. Svetsa fast en mutter på röret från kylaren till motorn är ett alternativ. Jag flyttade tillbaka röret någon centimeter och fick in en adapter med slanganslutning till röret och kylaren.

 

Angående givare bör man utöver temeraturen tänka på vilken hysteres den har. 10 graders hysteres förordas av några. Jag har 5 grader och upplever att det fungerar bra. Kommer inte på rak arm ihåg vilken givare det är :unsure: men jag kan rekommedera en med två temperaturintervall så kan man prova sig fram till vad som är optimalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...