Gå till innehåll

Plocka över drev på växellådor


Gäst H.Hansen

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

Hej är det någon som har erfarenhet av att plocka över drev från en M40 låda till en annan M 40 låda ?

 

Lådan jag köpt har inte samma axel ut som den som sitter på valpen för att passa i fördelnings lådan, men  det är uppenbart att det är schims ringarna som är slut på min valplåda, och på den låda jag köpte sitter det väldigt fina schims ringar så jag funderar på att ta innanmätet från den köpta lådan och sätta på axeln till valplådan.

 

Det är ju samma diameter på axlarna ända till sista drevet i den köpta sedan skiljer sej axlarna åt, och där skall det dit saker som ej fins på den köpta lådan men annars kan jag ej se någon skilnad på innanmätet så jag tycker att det borde gå att plocka över grejjorna till valpaxeln och använda den igen.

 

Är det någon som har utfört denna operation och vet om det fins några hinder som jag missat, eller känner någon som gjort det ? tacksam för svar mvh hasse PDT_Armataz_02_12.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst putte

Har du kollat drevet å axeln till backen i den nya lådan? Jag va på väg att göra det samma som du tills ja upptäckte att där är ett stort problem. Den nyare lådan har grövre axel samt längre backdrev. men annars vad jag minns så såg det någotsånär likt ut. Utan att mäta på delarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

det lockar till närmare studier i morgon får väll ta in lådorna på köksbordet om det är skit väder PDT_Armataz_02_38.gif tack för tipset putte mvh Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...