Gå till innehåll

Bulthaveri


Lollipop

Rekommendera Poster

Drabbades idag av att bilen betedde sig underligt med en kuggande känsla på vägen hem från scouthajk.

På uppfarten hemma tappade jag drivet när jag skulle backa, inga problem att få i växeln kändes det. I med 4-hjulsdrift och då gick det bra både fram å bak, ur med drift på framhjul o vi stod still igen.

Inspektion visade en snedställd handbroms trumma, inte bra. :(

Ficklampan visade att 3 bultar som fäster bakre kardanen mot handbromstrumman o medbringaren innanför saknas och sista sitter på trekvart ut ur sitt bulthål.... :angry: ingen fast förbindelse med fördelningslådan längre.

 

Suck, måste man ge sig på att byta hela medbringaren eller vad det heter för att få i nya bultar?

Är det sannolikt att mycket gått paj där innanför?

Kan inte se i rephandboken om det går att byta bultarna. (jo jag har faktiskt försökt läsa på innan jag kom hit för att gråta en skvätt.)

Men det finns en pinnbult hos tatanka som ser lovande ut för en amatörmek, dock inga muttrar.

Artnr 1526209 Pinnbult drivfläns bakre f låd Pris: 18,00

 

Tacksam för lite råd och uppmuntran.

/henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bultarna pressas i medbringaren precis som broten skriver. Om det skulle krävas kan en svetsloppa hålla bultarna på plats om hålen i medbringaren fått en lite för stor diameter. Överväg att byta packboken när du ändå är igång och tar ut medbringaren. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...