Gå till innehåll

Tgb1314 camper-lad-mm. Danmark


65corvette

Rekommendera Poster

Hej

Jeg starter min egen byggetråd her

Min bil er en tgb1314a

Projektet (ide)

Jeg vil lave en bil som både fungerer som camper, ladbil, og sprøjtebil til mine juletræer

Det jeg har lavet indtil nu

Selvfølgeligt et eftersyn af bremser olier osv.
37tommer maxxis creepy crawler
Anhængertræk
Volvo v70 sæder
Ny batterikasse med 90a batterier
Stor køler og elblæser så den er klar til dieselmotor
Omformer så den kan køre med 12v trailer
Volvo fm baglygter
Lidt rust
Nye spejle
H4 paraboler
Nyt lad
16 m sprøjte skal laves så den kan kombineres med Volvo lad og ATV vogn

Indkøbt ikke monteret

Nissan patrol 3,3td motor 24 v
Tgb 11 gearinger
Gd styrehus

Jeg skal nok finde nogle fotos, men se evt på Volvo.fynsnaturpleje.dk eller

http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/topic/8864-volvo-tgber-fyn-og-jylland/

Jeg har besluttet mig for at lave den mekanisk som jeg vil have den først ,så må maling og camper delen vente. Motoren bliver monteret her i foråret og udvekslinger i aksler samt gd styrehus i løbet af sommeren


Jeg leger lidt med tanken om at finde en god aluzink hytte og afmontere bagpladen ind imod camperdelen og herefter åbne skåpet op så de passer sammen og monterer 2 ekstra stole til mine børn i camperen

Mht farvevalg går mit valg imod samme farve som raredogs 13'er.

post-5888-0-42107300-1360236463_thumb.jpg

post-5888-0-40171300-1360236523_thumb.jpg

post-5888-0-92195900-1360236539_thumb.jpg

post-5888-0-99496100-1360236555_thumb.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

 

Er der nogle der kender til vandkølet intercooler. Jeg har funderet på denne, men ved ikke om den er stor nok. Findes der nogle der har en Formel til udregning af dette

Jeg har forstået at en luft intercooler skal man gange sin motorvolumen med 2.5 så skulle det passe, men finder ingenting om vandkølet

http://www.ms-performance.dk/intercooler-vandkolet-l260-h115-d110mm-3-0-studser.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Frederik

 

Så monterer jeg den. Din ser også fin ud men den jeg har fundet er i Danmark så det bliver lettest

 

Er der nogle der ved hvor man kan købe kølerslanger som reducerer fra 41 mm som nissan motor er til 34 som volvokøleren er

 

Jeg har forsøgt her i dk men ikke lykkedes med det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så er jeg igang med gearskift. Jeg har købt et Volvo v70 gearskift til manuel samt et til automatgear ved jp.. Det automatgearskift regner jeg med kommer til at styre transfer gearkassen . Min plan er at lave et ala Chr.

Jeg har en del at gøre de næste par uger så når det er færdigt kommer der fotos

 

Hvis nogle her har et bedre forslag til gearskift skriv endeligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håber vi må komme til Fyn og se den en dag :-)

 

Mht. Farven ville jeg nok have valgt en lidt mørkere farve hvis jeg skulle vælge om. Den ser først rigtig ud nu hvor den er beskidt :-)

 

Vi brugte RAL 1015, men ville nok hellere have RAL 1001 eller 1014 hvis den var ren :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej raredog

I skal være velkomne . Bare sig til i god tid. Jeg samler stumper, laver beslag gearskift osv nu så så meget som muligt er klar til motoren skal byttes. Jeg er lidt presset i visse perioder for tiden . Husbyggeri arbejde osv men bare i siger til i god tid så skal jeg nok få det passet ind.

Jeg håber at få skiftet motor et par uger ind i maj måned . Så er mine juletræer sprunget ud og jeg kan derfor ikke arbejde med dem , så skulle der blive et hul til at ordne det. Kender du nogle steder der kan fåes reducere til kølerslanger

 

Jeg må se jeres farve irl en dag smil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Halloj!

 

Den är monterad men elen till pumpen återstår att koppla.

Återkommer med rapport i min tråd, tyvärr kommer det att ta nån vecka.

 

Räknar inte med någon direkt märkbar prestandaökning men det ska ju ge några procent och framförallt kommer motorn att må bättre av att matas av kallare luft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:)

 

1 bars laddtryck ger ca 120 graders lufttemperatur vi + 20 ute. Det är ju givetvis inte bra för motorn att matas med 120 gradig luft.

Läste på den här sidan http://www.supramk3.com/turbo.pdf att effektvinsten är grovt räknat 3% per 10 grader sänkt tilluftstemperatur.

 

Så en del effekt ger det ju även om det inte blir en formel 1 bil :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...