Gå till innehåll

Min sprutmålade 11:a


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Gäst Andreas.E

Tänkte smälla iväg ett par bilder som visar hur det blev. Två lager är nu på, och jag har användt ca: 1,5 liter. Färgen måste drygas något in i bänken... så man kommer långt på en 4 liters spann.

 

Skall ta ett sista varv innan jag är färdig. Fälgarna skall också målas, men först blästras.

 

lack_ae_04.jpg

 

lack_ae_03.jpg

 

lack_ae_02.jpg

 

lack_ae_01.jpg

 

Jag har dämpat bakgrunden så att man bättre ser lacken....

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Ja den ser väldigt snygg ut nu... vet inte om jag har lust att smutsa ner den PDT_Armataz_02_07.gif Naaaaa den skall nog användas.

 

Det blev kronans "Mörkgrön maskeringsfärg 326" som jag tycker ser snygg ut på fordonen.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.

Måste bara säga att du valt en fin färg och en bra helg att måla din elva på! resultatet ser ju kals ut! PDT_Armataz_02_02.gif

 

jag målade min tretton me idag men det fick bli roller och pensel! det skall göras nya skärmkanter med mera så det kanske blir en sprutlackning utöver dettaPDT_Armataz_02_01.gif bifogar en något dålig bild på dagens fisketur (givetvis med min nylackade tretton).

 

 

20070415_232252_DSC00698.JPG bild
Daniel.H.2007-04-16 17:18:37
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Snyggt! Din fototeknik är ju suverän, Andreas. Men hördu, är huset och hondajjen gröndammiga med nu? PDT_Armataz_02_23.gif På med foto på det färdiga resultatet med! PDT_Armataz_02_43.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
Snyggt! Din fototeknik är ju suverän' date=' Andreas. Men hördu, är huset och hondajjen gröndammiga med nu? [img']http://www.terrangbil.net/_forum/smileys/PDT_Armataz_02_23.gif[/img] På med foto på det färdiga resultatet med! PDT_Armataz_02_43.gif

 

Ha ha ha ha.... Nejdå alla objekt som inte skulle vara/bli gröna flyttade jag lååångt bort. Utom huset då som ändå skall målas en sista gång nu till sommaren PDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Aha, ok. Öst-gaveln på kåken har med andra ord vid närmare anblick en mycket tunn koloni med grön-alger på ytan. PDT_Armataz_02_07.gif

 

Min bil ska för övrigt också få sig en slev av färgen igen, för alla de skav som blivit sen förra sommaren. Flaket är fläckvis mycket tydligt från Vägverket igen och hytten har revor i uniformen på sina håll. Det är trevligt med en ren och snygg yta! Särskilt trevligt är att den här färgen har egenskapen att målar man fläckvis ytan igen, så syns det inte efteråt att det är just fläckvis. Om inte färgen hunnit blekna förstås, vilket min säkert hunnit göra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Tackar... och fort går det också, det är ju inte för många detaljer som måste skruvas av eller maskeras. 20-30 min per lager.. sedan torkar ju färgen otroligt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Jag blev inspirerad av er andras målande med korrekta kulörer, så jag slet fram pensel och färg igår jag med. Halv fem till halv nio, ingen maskering. Men så var så klart bilen grundligt målad i samma kulör redan förra sommaren, vilket gjorde att jag bara behövde lägga lite mer tid på de ställen där annan kulör syntes. Ska se om jag får in bilden ikväll, min dator hemma är inge rolig att jobba med just nu. Den snackar en massa strunt med nån liten bagge istället för att jobba med det jag vill. Förbannade dåliga virus-skydd!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Chrille
Jag blev inspirerad av er andras målande med korrekta kulörer' date=' så jag slet fram pensel och färg igår jag med. Halv fem till halv nio, ingen maskering. Men så var så klart bilen grundligt målad i samma kulör redan förra sommaren, vilket gjorde att jag bara behövde lägga lite mer tid på de ställen där annan kulör syntes. Ska se om jag får in bilden ikväll, min dator hemma är inge rolig att jobba med just nu. Den snackar en massa strunt med nån liten bagge istället för att jobba med det jag vill. Förbannade dåliga virus-skydd!!![/quote']

 

Skyll på virusskyddet du, surfat på för mång suspekta sidor förståss!! PDT_Armataz_02_05.gifPDT_Armataz_02_07.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik

"Skyll på virusskyddet du, surfat på för mång suspekta sidor förståss!! "

 

Sexdrift och sexhjulsdrift ligger nära vara i ordbilden men vissa skillnader kan den uppmärksamme notera..!PDT_Armataz_02_03.gif Vi får inte blanda ihop päron och äpplen..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Då var jag färdig... fälgarna blev blästrade och målade idag. Det samma med taket.

Skall se om jag inte kan ta några bilder på lördagen, i hennes rätta element.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Hmm. Om nu en dator riskerar få virus för att innehavaren kollar på flickor med för lite kläder, hur är det då med infektionsrisken på en terrängbil egentligen? Jag menar samtliga tretton och tjugo har ju sex konstant!

 

Äh faen, de va låg humor. PDT_Armataz_02_15.gif PDT_Armataz_02_40.gif PDT_Armataz_02_23.gif

 

Här kommer bild på min nymålade. Bildkvallen går knappast upp mot Andreas proffsiga! Men fotot tog jag i halvskummet igårkväll med funktion för tillvaratagande av befintligt ljus. Hm. Frågan är hur mycket som skulle kunna skilja den från innan jag målade den med denna bild. Jaja, jag fick ju ännu en bild av min sexhjuling postad, den är ju förbannat snygg. PDT_Armataz_02_23.gif

 

20070417_210314_P4160150.JPG
omega24v2007-04-17 21:07:27
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.

Ja det blev trevligare en den fläckiga dalermatinvalp som det innan varPDT_Armataz_02_09.gif

det dumma är att jag kan lägga in en bild som är en timma färskare där den fina rena tretton är skitig och saknar sprinten i kofångaren! märkligt! där står man i den mjuka lerjord med en tretton och en trettiotrefjotron fastkörda och ska hänga dit winschen VAR ÄR SPRINTEN!!!! hahaha hadde en annan med mig tur var det PDT_Armataz_02_23.gif

måste åka in till nässjö och ta en titt på din fina nymålade Erik! kanske en grillkväll?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...