Gå till innehåll

Terrängbil 11


Gäst Mapen

Rekommendera Poster

Hallo!

 

Är det någon som kan hjälpa mig med ett problem??

 

Har en Terrängbil 11 som jag köpt av försvaret.

När man är ute och kör landsväg , så händer det att bilen blir orkeslös!

När det händer så stannar jag och väntar ungefär i 40 sekunder på tomgång.

Sen är det bara att köra igen!? Och bilen går bra igen!

 

Tacksam för lite tips på vad man kan kolla på.

 

M.v.h Magnus
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Det "filtret" har jag bytt eftersom jag av misstag trott att det var just ett filter. Nu har jag inte märkt nåt bekymmer av det, men det finns så klart skäl till varför det ska sitta där. Det egentliga filtret sitter framför motorn, i en glasbehållare. Den syns när du öppnar motorluckan inne i hytten. Till det vet jag inte vart man köper inssats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KG trimmning har filter till "Filterking" filtret. Jag har råkat ut för samma problem med min 13 bil. Men då va det att fförgasarna flödade över. Bara riva isär flotörhuset å göra rent samt nya filter. Så fungerade det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Gastorn

Hej, kan även vara nåt av membranen i förgasarna. Själv har jag råkat ut för ett sprucket mebran i den bakre fögasaren, då blev bilen helt orkeslös i det övre varvtalsregistret, bilen gick då inte att få att gå fortare än 50-60 km/h. Fick hålla den farten i 10 mil från nynäs till stockholm,lite lätt frustrerad blev man då.

Mvh Ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla är 11:a bilar som vi har. Ska köpa ett renoverings kit till förgasarna på biltema så får vi se om det hjälper. Hittde en läcka i flotör koppen, men tror nog inte att det har orsaka de problemen vi har haft med bilen. Men det var full med skit i kopparna i alla fall.

 

Fortsättning följer....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är roligt. Vi ska iväg på söndag-fredag till gotland och utbilda HV-sjukvårdare. Vi är 4st som ska åka 11:a bilen....blir en jobbit resa dit...PDT_Armataz_02_08.gif där av lite panik att på bilen att fungera. Jättebra sida!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Kul att du trivs här PDT_Armataz_02_30.gif

Hoppas det går fint på resan till Gotland, och om du får bekymmer så leta på en dator och logga in så kanske det går att skaka fram hjälp mvh hasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet hur man ställer in flotören på en Zenith/Stromberg som sitter i 11:an??

Vet att man ska vända upp och ner på förgasaren, sen mäter man avståndet från kanten där flotörkoppen sluter tätt och själva flotören. Tror att det ska finnas ett mått där i mellan!? Kan misstänka att det finns för lite soppa i koppen. För när man kör lungt 30-40 kmh så kan man köra längre sträckor utan att den blir orkeslös, som jag tidigare har nämt i tråden.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes!! Var ute med bilen och den fungerade utmärkt!¨

Fick byta ut 2 st soppafilter! En var smackfull med "flagor" såg ut som sågspån.

Så nu bär det iväg tilll Gotland!

 

Tack för all hjälp!!  PDT_Armataz_02_44.gifPDT_Armataz_02_44.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...