Tjingen Postad 13 Maj , 2013 Rapport Share Postad 13 Maj , 2013 Jag har problem med kallstartsanordningen. Bilen har blivit svårstartad och efter att jag skruvat bort kallstartsanordningen konstaterade jag att det inte kom någon soppa ur kanalen in till kallstartsanordningen när man försöker starta. Provade med tryckluft för att se om det är tätt någonstans. Om jag trycker in luft genom varmstartsventilen kommer det soppa ur kanalen. Är det någon som vet hur kanalen går? Har utan framgång letat efter sprängskiss på förgasaren där det framgår hur kanalen går. Har inte packningar hemma så jag har inte velat riva förgasaren men funderar på om det kan vara flottörventilen som stänger för tidigt så att det inte kommer tillräckligt med soppa. Någon som har något tipps? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluesky Postad 13 Maj , 2013 Rapport Share Postad 13 Maj , 2013 Har inte hunnit titta själv ännu men kanske det här kan hjälpa? /Jonny 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sigurd-filip Postad 13 Maj , 2013 Rapport Share Postad 13 Maj , 2013 kolla in http://www.c303.de/c303-en/allmanuals.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
broten Postad 13 Maj , 2013 Rapport Share Postad 13 Maj , 2013 Brilliant var hittade du den :) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 13 Maj , 2013 Rapport Share Postad 13 Maj , 2013 Suverän tråd detta. Härlig nostalgi i filmen längre upp.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tjingen Postad 14 Maj , 2013 Författare Rapport Share Postad 14 Maj , 2013 Tack för tippsen, diggar bakgrundsmusiken i filmen. Blir inte klok på hur kanalen går men det får visa sig när jag river ner förgasaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tjingen Postad 15 Maj , 2013 Författare Rapport Share Postad 15 Maj , 2013 Vissa fel blir man lättad över att lösa och vissa måste man skratta åt! Kallstartsanordningen får bränsle via den vänstra röret från flottörhuset. Efter att jag provat med tryckluft kunde jag inte hitta något fel och flottören verkade stänga på rätt nivå. På med flottörhuslocket och provade med luft igen. Inte tillstymmelse till genomströmning. Nu var pannan i djupa veck. Av med flottörhuslocket igen. Ser ni ringen i botten brevid pluggen. Röret hade krupit ur infästningen och tätade effektivt mot botten på flottörhuset. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Christer_tgb Postad 15 Maj , 2013 Rapport Share Postad 15 Maj , 2013 Visst är det så att man hellre skrattar åt ett fel än att man gråter av förtvivlan Skönt att det var så "enkelt" fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.