Gå till innehåll

Problem med soppa till kallstartsanordningen


Tjingen

Rekommendera Poster

Jag har problem med kallstartsanordningen. Bilen har blivit svårstartad och efter att jag skruvat bort kallstartsanordningen konstaterade jag att det inte kom någon soppa ur kanalen in till kallstartsanordningen när man försöker starta. Provade med tryckluft för att se om det är tätt någonstans. Om jag trycker in luft genom varmstartsventilen kommer det soppa ur kanalen. Är det någon som vet hur kanalen går? Har utan framgång letat efter sprängskiss på förgasaren där det framgår hur kanalen går.

 

Har inte packningar hemma så jag har inte velat riva förgasaren men funderar på om det kan vara flottörventilen som stänger för tidigt så att det inte kommer tillräckligt med soppa.

 

Någon som har något tipps?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa fel blir man lättad över att lösa och vissa måste man skratta åt! ^_^

 

Kallstartsanordningen får bränsle via den vänstra röret från flottörhuset.

post-6050-0-67324700-1368598921_thumb.jpg

 

Efter att jag provat med tryckluft kunde jag inte hitta något fel och flottören verkade stänga på rätt nivå. På med flottörhuslocket och provade med luft igen. Inte tillstymmelse till genomströmning. Nu var pannan i djupa veck. :rolleyes:  :rolleyes:  Av med flottörhuslocket igen. Ser ni ringen i botten brevid pluggen.

post-6050-0-44497200-1368599129_thumb.jpg

 

Röret hade krupit ur infästningen och tätade effektivt mot botten på flottörhuset.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...