Gå till innehåll

Fadren blev galen....


Gäst pansarkexet

Rekommendera Poster

Gäst pansarkexet

Milde tid, jag har gjort det!!!!!!

Är numer stolt ägare till min egen "lilla" 13. Den är stor, rostig, illa ful ,å jag är helt galen i den he he hePDT_Armataz_02_10.gif.

Farsan fick tokspelet imorse när han vaknade å såg vad som som stod på gården...(jag sa till honom att jag köpt mig en en volvo....)Jamen va F.....n skrek han , en SÅN volvo!!!!PDT_Armataz_02_07.gif.

Så idag ska det kapas bladfjädrar å lite annat, däcken är felvända framtill så jag hade resonans utav guds nåde på vägen hem igår, så de ska skiftas. Dessutom måste den tvättas, var ju tvungen att leka lite i skogen igår (läs;provkörning....) Nästa helg blir det auktion för att se om jag kan ropa in lite nyttig utrustning.Tur att fadrens verkstad är välförsedd he hePDT_Armataz_02_05.gif.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Chrille

Grattis! Härligt att höra att du köpt en utav de enda volvo man bör & ska äga!PDT_Armataz_02_02.gif Framhjulen är inte felvända, de skall vara så, det anser försvaret iaf.

MVH

Chrille
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst pansarkexet

Ska försöka fixa lite bilder vad det lider.

Det är ju en del att göra på bilen, rost å lite annat. Tur att man har en plåtslagare i släkten, blir billigt att fixa plåtar till de ställen som måste bytas heltPDT_Armataz_02_26.gif.

 

Nån som vet hur man ställer förgasare??? Tycker att den drar lite mycket soppa...ca 2,5l/mil. Vill gärna ha ner det till 2.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, så det kan gå, farsan min säger inte så mycket (ett tag sedan man flyttade hemmifrån så han har liksom tappat kontrollen) och frugan har tappat räkningen nästan iaf hon vill nog gärna att något säljs till förmån för nyköp.

Kan berätta anekdoten om min tredje sugga:  jag kom hem och sa att jag har varit och TITTAT på en sugga och hon frågar helt kallt bara vad KOSTADE den, då kan man säga att man känner varandra.

912 köptes in tack vare ett misstag från hennes sida då vi var iväg och jag fick stränga order om att inte köpa något för mer än 500 spänn, hon räknade då inte med att jag skulle lyckas hitta en lastbil för de pengarna PDT_Armataz_02_11.gif

Ska se om det kan fjäskas, övertalas och tjatas till sig en 20-bil (måste ha) fast hon gillar ju dem också så fin kosingen och rätt pris så kan det nog gå....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst pansarkexet

Nu är äntligen bilen hemma (Nässjö). Ska jaga bilprovningen i veckan så jag får en tid till reg.bes framöver. Men lite otur har jag allt haft med den...körde sönder soppaslangen det första jag gjorde FÖRSTÅSS!!!!!PDT_Armataz_02_04.gif  När jag sen skulle blåsa av den med högtrycken uppdagades en liten läcka i tanken...NATURLIGTVIS......PDT_Armataz_02_37.gif så igår eftermiddag var jag inte go att tas med kan jag säga, hade ett litet psykbryt där..he he. Så en annan som inte är så van att meka (men tänker bli) har som första projekt att byta tank!!

Och , jodå, fadren blev duktigt imponerad när han fick sig en provtur i hagarna och skogen hemmavid....den tar sig ju fram ÖVERALLT satt han och skrek. Han kunde bara inte sluta oja sig över bilens prestanda. Han blev tom så sugen på en vända till att han betalade en halv tank soppa, bara han fick en tur till där det var riktigt besvärligt (tyckte han) att ta sig fram. Måsta ta med honom till nån träff framöver så han får åka RIKTIG terrängPDT_Armataz_02_22.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...