Gå till innehåll

Articles

Fakta om Bv202


Andreas.E
  • http://terrangbil.net/forum/uploads/

Mått

Total längd: 6200 mm

Total bredd: 1800 mm

Höjd: 2000 mm

Frigångshöjd: n/a

Vänddiameter: n/a

Spårvidd, fram: n/a

Spårvidd, bak: n/a

 

Vikt

Tjänstevikt: n/a kg

Totalvikt: 4000 kg

Största axeltryck, fram: n/a

Största axeltryck, bak: n/a

Maxlast: n/a kg

 

Motor

Typbeteckning: B18

Tillverkare: Volvo

Effekt: (5300 v/m DIN) 82,5 hk

Vridmoment: (4000 v/m DIN) 128 Nm / 12,8 kpm

Cylinderantal: 4 st

Cylinderdiameter: 84,14 mm

Cylindervolym: 1,78 L

Slaglängd: 80 mm

Kompression: 8,7:1

Förgasare: (2st) SU - HS6 Horisontalförgasare

Ventilsystem: Toppventiler

Ventilspel, inlopp: 0,50-0,55 mm

Ventilspel, avgas: 0,50-0,55 mm

Bränsle: Blyad bensin med hösta oktan

 

Huvudväxellåda

Typbeteckning: M40

Utväxling 1:a växeln: 2,43:1

Utväxling 2:a växeln: 1,77:1

Utväxling 3:a växeln 1,28:1

Utväxling 4:a växeln 1:1

Utväxling back: 2,74:1

 

Fördelningsväxellåda

Typbeteckning: n/a

Utväxling lågväxel: 3,25:1

Utväxling högväxel: 1,36:1

 

Axlar

Utväxling drivaxel: 6,38:1

 

Bromssystem

Färdbroms: Tvåkrets bromsbackar

Parkeringsbroms: Mekanisk som påverkar bromsbackarna

 

Styrsystem

Styrväxel typ: Hydralsystem

 

Tändsystem

Tändningsföljd: 1-5-3-6-2-4

Tändningsinställning: 10 grader f.ö.d vid 10-13 v/m

 

Prestandad

1:a växeln låg n/a

2:a växeln låg n/a

3:a växeln låg n/a

4:a växeln låg n/a

1:a växeln hög: n/a

2:a växeln hög: n/a

3:a växlen hög: n/a

4:a växeln hög: n/a

 

Max vaddjup: Amfibisk

Max vridning i horisontalplan: 34 grader per vagn

Max lutning i vertikalplan, sidan: 17 grader per vagn

Max lutning i vertikalplan, framifrån: 40 grader

 

Elsystem

Huvudspänning: 24 V

Batteri: 2 st

Spänning: 12 V

Kapacitet: 45 Ah

Ansluten pol: Minus

Generator: (växelström) Leece-Neville

 

Volymuppgifter

Bränsletank: n/a

Kylsystem: n/a

Motor: n/a

Växellåda: n/a

Fördelningsväxellåda: n/a

Axelhus: n/a

Hjulväxlar, fram: n/a

Hjulväxlar, bak: n/a

Styrväxelhus: n/a



Användar Respons

Rekommendera Kommentarer

Det finns inga kommentarer att visa



Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×