Gå till innehåll

Ledartavla

Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende på 2020-08-29 på alla områden

  1. JDW: Ja det där var ju snyggt. Ärligt talat borde ett vred eller vippbrytare som styr IN/UT vara bättre. Jag kan fortfarande ha två knappar för att aktivera men på så sätt kan inte både in och ut-reläerna aktiveras samtidigt vilket är tekniskt möjligt nu om man lyckas hålla ner alla tre knapparna. Jag tänkte det var logiskt med in bak och ut fram på panelen, som att man drar wiren åt det hållet, men jag insåg nu att om man primärt vinschar sig själv och inte någon annan är det kanske mer logiskt tvärt om, alltså att man vinschar sig själv framåt borde in vara längst fram. Men det skulle ju förutsätta att man kör fast med 11:an så man vischar sig själv oftare än andra, och det händer ju inte!
    1 poäng
  2. Gillar verkligen de tidstypiska dymo-etiketterna!
    1 poäng
  3. Fixade det sista som inte är helt nödvändigt och därför allt för ofta inte blir gjort, märkte upp knapparna så man vet vad som är vad.
    1 poäng
  4. Sitter ju och funderar även jag på att skaffa en om606 och stoppa ner i min tgb, har ju funderat på en audi maskin i flera år men det är problemet att dom har kamrem tyvärr. Det konverteringskitt som säljs av SMT AB med medföljande svänghjul... Passar det svänghjulet på om606 vevaxeln eller är det olika bultmönster på MB 6 orna? Och vilken koppling/tryckplatta är det tänkt att man ska ha till det svänghjulet? Tänkte om man får en 170hk 606 med mekanisk dieselpump och då hqar ett betydligt högre vrid så pallar väll inte originaltryckplattan med det vridmomentet?
    1 poäng
  5. OM 605 och OM 606 var de sista mekaniska motorerna, tror 98 var sista året. Därefter har de common rail. OM 613 har common rail så ska du få den till att fungera får du ta med dig givare,styrdon m.m. från donatorbilen för att få det att fungera vilket inte är helt lätt.
    1 poäng
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+02:00
×
×
  • Skapa nytt...