dma09 Postad 14 Maj , 2017 Rapport Share Postad 14 Maj , 2017 Hej har en 3314 som börjar slira väldigt mycket. Tanken var därför nu att byta kopplingen men insåg att det inte bara finns en modell av koppling . Det är en ex militär valp med 64hk b18. Jag har förstått att det skall vara en förstärkt koppling. Men hur vet man vilken det skall vara? Är också nyfiken om det rekommenderas att lyfta motorn eller att sänka lådan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 14 Maj , 2017 Rapport Share Postad 14 Maj , 2017 Staga upp motorn och släpp ner lådan, funderar på att göra samma operation på min eftersom ett litet läck finns på bakre packbox vilket man såklart borde ha bytt förra gången den var nere. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dma09 Postad 14 Maj , 2017 Författare Rapport Share Postad 14 Maj , 2017 Staga upp motorn och släpp ner lådan, funderar på att göra samma operation på min eftersom ett litet läck finns på bakre packbox vilket man såklart borde ha bytt förra gången den var nere. Ok tack för tipset. Kan ju vara bra att byta packboxen när man ändå håller på då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst sven pa landet Postad 14 Maj , 2017 Rapport Share Postad 14 Maj , 2017 dma09. du har PM. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grimbart Postad 21 Maj , 2017 Rapport Share Postad 21 Maj , 2017 Jag ska ta ner växellådan på valpen och funderar på hur jag ska lossa slavcylindern för att slippa lufta den när jag monterar tillbaka den igen.. vad säger ni kunniga? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 22 Maj , 2017 Rapport Share Postad 22 Maj , 2017 Kan väl vara smart att byta ut gammal olja samt smörja upp och om behov finns horna till och packa om. Luftning av slavcylindar är aldrig problem men vissa om de lutar så luftficka kan ligga kvar är bättre att lufta med cylindern lös eller kolven helt tillbaka pressad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grimbart Postad 22 Maj , 2017 Rapport Share Postad 22 Maj , 2017 Lufta får jag göra en annan gång. Det gick fint att knyta en ögla och lägga runt pinnen så det gick att knyta fast den i inskjutet läge.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johngbg Postad 23 Maj , 2017 Rapport Share Postad 23 Maj , 2017 Är detta 'rätt' koppling till valpen? http://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/clutch/clutch-kit/1000684/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
offroader65 Postad 23 Maj , 2017 Rapport Share Postad 23 Maj , 2017 Så här ser originalet ut Det skiljer på tryckplattan och urtrampningslagret och säkert så är det kraftigare lamell åxå.... så du kanske måste nog byta ut urtrampningslagret? Mot ett vanligt för B18/20 mot M40 lådan. Lycka till Mvh Bengt https://www.google.se/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.topplocksverkstan.se%2Fbilder%2FScannade%2520Tidningsartiklar%2Fftvd2_3.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fp120.se%2Fphpbb%2Fviewtopic.php%3Ft%3D764&docid=RXv4vm-dKer6sM&tbnid=fs0F4ZzP1hIw8M%3A&vet=10ahUKEwjworqjvoXUAhVDjywKHbeICzwQMwguKAAwAA..i&w=1098&h=1535&client=tablet-android-samsung&bih=800&biw=1280&q=laplander%20koppling&ved=0ahUKEwjworqjvoXUAhVDjywKHbeICzwQMwguKAAwAA&iact=mrc&uact=8 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.