Lollipop Postad 3 Juni , 2019 Rapport Share Postad 3 Juni , 2019 Jag funderar allvarligt på att delta på Bengtsfors träffen men är måttligt sugen på att köra 21 mil tur/retur med en 76 år gammal veteran. Alltså har jag börjat inventera fordonstransporter. Är 10Kkr (ink moms) per väg i rimlig priszon för transport av en 9tons klump tro? Jag gissar att det inte är alltför hårresande mkt överpris men saknar referenser. Finns det några särskilda etikettregler i relationen med speditören r/t om de kan lasta o lossa på platser utan att man är där själv? Andra välkända (dock ej av mig) fallgropar man kan råka på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
olzon Postad 6 Juni , 2019 Rapport Share Postad 6 Juni , 2019 Har tyvärr inga egentliga exempel på bra transporter, enda gången våra har gått på transport har varit när de levererades till oss. Vi kör 12 mil enkel (24mil tur och retur) väg med våra, resan är en stor del av äventyret i våra ögon. Stora verktygslådan med, extra vätskor och tid för resan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
yoda Postad 27 Juni , 2019 Rapport Share Postad 27 Juni , 2019 hade jag inte så mycket o göra så skulle vi åka konvoj ner till Bengtsfors , du med din Scania o jag med min volvo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 7 Juli , 2019 Rapport Share Postad 7 Juli , 2019 Jag har tänkt mej till Bengtsfors med M6an, Visserligen bara 52 år gammal, men jag kunde köra över Örebro i stället för Laxå och göra dej sällskap. Känns kanske lite bättre om man har någon mer med som kan hjälpa till., och ett fordon som klara att bogsera om det värsta skulle inträffa Transporter av stora klumpar på beställning åt båda hållen brukar vara dyra, så priset kan mycket väl hamna på det du skriver, Jag har ca 35 mil dit, och ja nu börjar det kännas som en normal körning för min del. Men jag har ju nött några mil i M6an nu och känner att jag kan lita på den , ja så mycket man kan på en gammal lastbil i alla fall. Ju mer mil man får i ryggen. Ja för att inte tala om baken i de otroligt bekväma sätena Ja desto säkrare känns det, att ha gått igenom det mesta innan är naturligtvis standard, smörja, kolla oljor, bromsar mm Som Olzon skriver resan är en del av äventyret 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lollipop Postad 27 Augusti , 2019 Författare Rapport Share Postad 27 Augusti , 2019 Växellådshaveri i åkatilljobbetbilen käkar all tillgänglig budget. Inget bengtsfors i år Har också konstaterat sprickor i slitytan på två av däcken som jag tror bör bytas innan jag rullar på egna däck så långt. Djup suck. Continental mpt80 är rel billiga för sin storlek men gratis är de inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 27 Augusti , 2019 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2019 Det blir fler år kör det i hop sej så gör det det bara Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.