Gå till innehåll

Christian

Korpral
  • Innehålls Antal

    38
  • Gick med

  • Besökte senast

Om Christian

Profile Information

  • Hemort
    Danmark

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

Christian's Achievements

Member

Member (1/1)

2

Anseende bland gemenskapen

  1. Hej HRJ, endnu en Volvotosse i Nrdsj! Godt! Det er et 8-10mm metalstempel i selve forstærkercylinderen der er årsag...
  2. Hej Tom, har du kontaktinformation på ham? Hans hjemmeside er væk?
  3. Hej! Jeg er ved at sætte en C202 i stand, lidt speciel model, da den er konverteret til diesel, Volvo/VW 2,4 række seks... MEN jeg mangler et par ting: 1 lygtekrans og så kølergitteret, er der nogen der kan hjælpe mig??? Mange Hilsener, Christian PS: jeg har oprettet annonce i Köbes, men der er vist ingen der kigger der...
  4. Christian

    C202 dele

    Hej Volvo-Fanatikere! vi er i gang med at sætte en C202 fra 1981 i stand, men mangler et par småting, bl.a.: En torkarmotor med arm En forlyktekrans Kølergrill Det kan være der kommer mere på listen, men den tid, den sorg! :-) Mange Hilsener Christian Juel Seldorf 22 62 02 65 Danmark
  5. Hej Shields! Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp, jeg har arbejdet på en TGB13 camper, men jeg har nogle ideer, som godt kunne bruge lidt 3D visualisering. Gør du det her, fordi du godt kan lide at designe biler? Min drøm er Volvo TGB møder Daniel Simon...
  6. Godt at høre! Vi har stadig to C303, en TGB13 (min) og en Valp her...
  7. Hej Nowak, hvordan går det? Hvor i DK hører du til?
  8. Hej Raredog, jeg er en af de venner fra Nordsjælland som Fjolle talte om. I har da stadig bilen ikke? Har I været på tur i år? Mvh Christian
  9. Hej Anders Dem jeg kender har ikke indregistreret for nylig, men spørg Raredog her på forummet, han har gjort det for et par år siden. Mvh Christian
  10. I'll reply in english, eventhough I'm danish. I converted our TGB13 to dielse a few years ago. I looked at the options I found suitable, and without starting to list why I discarded some options I'll tell why I went the route I did. I used a Toyota 1KZ-t with gearbox and transfer from a 1993 KXJ70 Landcruiser I bought in England. I chose this solution for the following reasons: Short lightweight 4 cyl engine, fits without modifying frame (too much) Reasonable power ((nice torque) Balancing axles makes for less vibrations in the cab transfer has rightsided output suitable for the Volvo axles (4runner etc. doesn't) Only true custom parts are driveshafts, makes service and expedition use simpler Future.proof, a 3.0 D4D will bolt right in
  11. Det kan simpelthen ikke passe, da jeg spurgte Skat (var til møde med en derfra), nævnte de intet om det. Jeg hører lige dem jeg kender, der har indregistreret... Dette kunne jo potentielt betyde at registreres den som årsmodel 2008, skal den også overholde kravene til biler (sikkerhed, kollisionszoner, forurening mv.) for 2008. Men jeg vil mene det ikke giver mening, første registrering må inkludere hvornår den svenske hær har taget den i brug. Det var af netop denne årsag jeg valgte en 13, og ikke en 20, da de er fra 1979. Detailforeskrifter for køretøjer blev indført i 1977, og betyder at alt før dette er en del nemmere at have med at gøre.
  12. Opdatering: Efter at bilen havde stået en uge, var bremserne stadig låst, da jeg kom til værkstedet havde Bjørn (Outback303, ejer) og Fjolle løsnet bremserørene på hovedcylinderen, og hjulene var stadig låst! Jeg løsnede en udluftningsskrue på et baghjul, og trykket forsvandt, og bremserne slap, så vi tænkte at Frippe måtte have ret, så af med alle 8 bremseslanger. Desværre kunne jeg puste igennem dem alle med munden, uden stort problem, så jeg tror ikke det var det, hvad kan det SÅ være, der holder trykket?
  13. Frippe, det problem har jeg aldrig hørt om før, men den måde den opfører sig på, passer rigtig godt, tak, vi ser i morgen, der er det Verkstadskväll for ejerne at 2 x C303, 1 x TGB1314 og en fælles C202, AKA Outback303, Fjolle og mig...
×
×
  • Skapa nytt...