Gå till innehåll

konvertering till bromsskivor!


Rekommendera Poster

På den suggan som jag solgte nå nettop så fulgte det med ekstra hubbar og nav som var ferig ombygda til skive bremser. Jeg kan høre om han som kjøpte den evt vil selge de delene. Mener det var brukt broms skiver og ok fra en liten lastebil. Men det kan jeg sjekke opp. Da var en sugge solgt og bare 2 igjen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

är det ingen som konverterat bromsarna på en Sugga?!

 

Själv har jag letat halvt ihjäl mig efter passande bromsskivor.

är nu och letar på Lastbilssidorna för att hitta ett passande ämne för montage på insidan.

 

Skulle vara väldigt tacksam om någon vet något om en sådan konvertering.

 

Tack på förhand

John Gentz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Da har jeg pratet med han som kjøpte den forrige suggan av meg. Han mente det var brukt noen skiver i fra ford f 700 med noen dreide adapteringer på den. Men han var ikke sikker på årsmodell. Caliperne var han usikker på hva var fra, men han trodde det var ford f serie det også. Han hadde i allefall kjøpt bremseklosser til ford f serie og de passet.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Har med letat som en galning efter lämpliga skivor till dessa! ford f 700 ska undersökas! :)

Hej

Har tittat på en annan lösning i form av nytillverkning. Ser inte möjligheten att montera "vanliga" bromsskivor på suggan om man ska ha originalfälgar. Det jag har tittat närmare på är bromsskivor à la lastbil dvs de är monterade på insidan. ....

Inget ska ju vara lätt!!!

 

Huvudbromscylinder från en cheva van och Bromsok från densamma....

 

Försöker få ihop ett billigt alternativ till bromstrummorna....

(..och till alla originalare därute så var suggan ombyggd redan när jag köpte den....)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...