Gå till innehåll

912 förgasare vs. sugga


Rekommendera Poster

Fick hem en begagnad förgasare som jag köpt som en 912:a förgasare. Plockade loss den som satt i bilen och jämförde. Annars ser förgasaren lika ut, men spjälldelen är mindre än på den som satt i min 912:a. Kan det vara en suggaförgasare jag köpt? Skiljer det något annat än spjälldelen i gjutjärn mellan A6 och ED förgasarna (troligen munstycken åtminstone)? Kan det finnas olika stora spjäll på A6 motorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarar åt mig själv. Hålet tycks vara mindre hela vägen, d.v.s. hålet i förgasarens undre halva har samma diameter som spjällhuset.  Troligtvis går delar att skifta mellan förgasarna, t.ex. flottörer och accpumpar.

 

Så nu sitter jag med en förgasare som inte passar min bil, bytes gärna mot en A6 förgasare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske menlös info men jag skriver det ändå  -_-

Min 912:a rök väldigt svart så jag Köpte en begagnad 1-ports carterförgasare på chans (vet inte bestyckninge på den) och den var I sugga storlek,fick bygga om fästet mot insuget.men motorn gick väldigt fint och rykfritt efteråt. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...