Gå till innehåll

Inställning A6


Rekommendera Poster

Är inte nöjd med gången på min A6:a. Plockade isär och rengjorde förgasaren, vilken faktiskt hade tillskottsmunstyckets kula och fjäder på fel ställe. Kollade flottörens inställning. Nålventilen ser bra ut. Monterade en ny accpump och lite nya packningar.

 

Efter rengöring av tändstiften gick motorn på mycket högre varv än tidigare. Mixtrade med tomgången och blandningsskruven, men motorn vill fortfarande dö då man ger gas. Man måste choka för att motorn skall orka gå. Chokandet sotar stiftena.

 

Trixade lite med tändningen. Motorn verkar gå lite bättre med höjd tändning, men då man startar sätter det emellanåt emot, troligen är tändningen för tidig i starten. Övre fördelaraxeln rör sig. Renoverar som bäst en annan fördelare, men saknar lite delar till den. Problemet kan ju vara att centrifugalinställningen av tändpunkten inte fungerar.

 

Hur går era A6:or? Hur brukar ni ställa in blandningsskruven? Hur mycket kan man behöva vrida på skruven? Enligt handboken skall man skruva ut 1.5 varv och sedan justera tills bästa gång erhålls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag renoverade min fugge på a6an i somras,blev lite bättre och det får duga,dessutom blev den tät o fin

då packingarna fuktade.

Den började plötsligt nån vecka senare gå dåligt...det var munstycket(nålventilen?) i botten som skruvat upp sig

å lagt sig i flotörhuset,nån klåpare hade fuskat vid åtdragningen -_- .

Man får smyga på gasen vid kallstart,annars dör den.

Men när den är varm o fin svarar den direkt :)

Vi räknade noga varven på blandskruven osv.

 

Kan du kolla så axpumpen fungerar?

 

ja tror inte min funkar för ja kan inte se nån stråle nere i fuggen vid pådrag,

men ja tänker inte röra nått när den ändå går så bra :wacko::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan...blev sugen på köra startbil plötsligt,det härliga ljudet när man gasar upp A6an,hörs att det är volym i motor :wacko:

Undrar om man modda med fler fuggar osv?eller kankse inte är värt det

 

Ja har för mig att renoveringssatsen innehöll delar till accpumpen,och att det var lite pill med det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...