Finnsebbe Postad 23 December , 2013 Rapport Share Postad 23 December , 2013 Är inte nöjd med gången på min A6:a. Plockade isär och rengjorde förgasaren, vilken faktiskt hade tillskottsmunstyckets kula och fjäder på fel ställe. Kollade flottörens inställning. Nålventilen ser bra ut. Monterade en ny accpump och lite nya packningar. Efter rengöring av tändstiften gick motorn på mycket högre varv än tidigare. Mixtrade med tomgången och blandningsskruven, men motorn vill fortfarande dö då man ger gas. Man måste choka för att motorn skall orka gå. Chokandet sotar stiftena. Trixade lite med tändningen. Motorn verkar gå lite bättre med höjd tändning, men då man startar sätter det emellanåt emot, troligen är tändningen för tidig i starten. Övre fördelaraxeln rör sig. Renoverar som bäst en annan fördelare, men saknar lite delar till den. Problemet kan ju vara att centrifugalinställningen av tändpunkten inte fungerar. Hur går era A6:or? Hur brukar ni ställa in blandningsskruven? Hur mycket kan man behöva vrida på skruven? Enligt handboken skall man skruva ut 1.5 varv och sedan justera tills bästa gång erhålls. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 23 December , 2013 Rapport Share Postad 23 December , 2013 Jag renoverade min fugge på a6an i somras,blev lite bättre och det får duga,dessutom blev den tät o fin då packingarna fuktade. Den började plötsligt nån vecka senare gå dåligt...det var munstycket(nålventilen?) i botten som skruvat upp sig å lagt sig i flotörhuset,nån klåpare hade fuskat vid åtdragningen . Man får smyga på gasen vid kallstart,annars dör den. Men när den är varm o fin svarar den direkt Vi räknade noga varven på blandskruven osv. Kan du kolla så axpumpen fungerar? ja tror inte min funkar för ja kan inte se nån stråle nere i fuggen vid pådrag, men ja tänker inte röra nått när den ändå går så bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 23 December , 2013 Rapport Share Postad 23 December , 2013 Om motorn drar tjuvluft någonstans så kan den få problemen som du beskriver. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Finnsebbe Postad 23 December , 2013 Författare Rapport Share Postad 23 December , 2013 Jag skall kolla accpumpen, hade inte dess fjäder o kula loss, men blåste tryckluft och det verkade funka. Nålventilen är den som flottören stänger. Munstycket sitter på foten som suger från flottörhuset. Kan nog vara tjuvluft. Skall testa med startspray. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 23 December , 2013 Rapport Share Postad 23 December , 2013 Fan...blev sugen på köra startbil plötsligt,det härliga ljudet när man gasar upp A6an,hörs att det är volym i motor Undrar om man modda med fler fuggar osv?eller kankse inte är värt det Ja har för mig att renoveringssatsen innehöll delar till accpumpen,och att det var lite pill med det där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.