Gå till innehåll

Valplåda i c202?


Rekommendera Poster

Länkaget till växelspaken skiljer sig,du får fixa lite med det om du ska i med gammvalpens låda.

Annars ganska lika,hade ett tag en C202 låda i min gammvalp...
Hastighetsmätarvajern skiljer den med.....Likaså har gammvalpen ett annat kraftuttag,ej vacuumstyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställde samma fråga på 4x4sweden.se och fick ett annat svar, jag ska riva flaket i helgen å se hur det ser ut... Det är en ren skogsbil så jag tänkte peta 4L å sen ha den så, så det blir inget länkage eller så, ingen hastighetsmätare å vinschen blir en elektrisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 202 låda i min 903.

 

Hastighetsmätarwiren passar. Det är olika längd på gammelvalpens och 202'ans wire dock.

 

Spaken för hög/låg passar. Och lägena kommer att bli rätt. Möjligen fick man ändra längden på staget, minns inte riktigt.

 

Växelspaken skiljer. Du behöver en del av golvet, där spaken kommer upp, ifrån en gammelvalp.

 

Sedan skiljer kardanaxlarna lite. Men har du både valp och 202 kardanaxlar, så går det att få ihop. Minns inte riktigt vad jag gjorde för att få till det tyvärr.

 

202 har ett extra växellådsfäste, bakom växellådsbalken. Gammelvalpen har inte det, men en extra kudde på växellådsbalken istället.

 

 

 

Jag är intresserad av att köpa kraftuttaget ifrån din 202 låda om det skulle vara till salu. Möjligen hela lådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...